Katholieke Universiteit Brabant

Law and Economics congres over corporate governance

Convergence and Diversity in Corporate Governance Regimes and Capital Markets

Recentelijk is aan de Katholieke Universiteit Brabant het onderzoeksprogramma Law & Economics opgezet in het kader waarvan onderzoek wordt gedaan naar beginselen en beleid op het gebied van regulering zowel in Europa als internationaal. Het programma concentreert zich op de analyse van corporate governance regels en de gevolgen van bedrijfsreorganisaties. Het internationale congres over Convergence and Diversity in Corporate Governance Regimes and Capital Markets hoopt een bijdrage te leveren aan het initiatief van dit onderzoeksprogramma.

Het congres zal plaatsvinden op 4 en 5 november 1999 in het Evoluon congrescentrum te Eindhoven.

Op het congres zullen experts uit Europa en Amerika hun licht laten schijnen op de belangrijkste vennootschapsrechtelijke problemen die in vele landen op de agenda staan. Het congres biedt de gelegenheid tot discussie van onderwerpen als: de prestaties van directies, beloning van directeuren, proxy reform, vergoedingen aan aandeelhouders en de rol van institutionele investeerders in corporate governance. Het doel van dit congres is het stimuleren van de gedachtenuitwisseling tussen prominente wetenschappers, topmanagers, beleidsmakers, juristen en accountants met betrekking tot het corporate governance debat dat in Europa en wereldwijd gevoerd wordt.

Voor nadere inhoudelijke informatie: prof.dr. Theo Raaijmakers, hoogleraar Ondernemingsrecht aan de KUB, tel. (013) 466 22 81 (privé (040) 283 63 59) of prof.dr. Piet Moerland, hoogleraar Ondernemingsfinanciering en hoogleraar Corporate Governance, eveneens aan de KUB, tel. (013) 466 24 25 (privé (013) 523 05 80).

Persvertegenwoordigers, die het congres (of delen ervan) willen bijwonen zijn welkom. Het wordt op prijs gesteld als zij hun komst vooraf willen melden bij Voorlichting en Externe Betrekkingen van de KUB, tel. (013) 466 20 04.

26-10-1999 KUB

Deel: ' Law and Economics congres over corporate governance '