gemeente apeldoorn

leerlingen heuvellaanschool openen cool nature in park berg en bos

leerlingen van de heuvellaanschool hebben vandaag tijdens boomfeestdag de speelweide cool nature in park berg en bos officieel geopend. met een paar grote zwaaien aan de hendel hebben de kinderen de waterpomp op de speelweide in gang gezet. voorafgaand aan de opening hebben zij, samen met leerlingen van mbo groenopleidingen helicon, de laatste bomen in het park geplant. een verhalenverteller van vertelgenootschap apeldoorn luisterde het geheel op met een sprookje over bomen.

de hele ochtend hebben de kinderen heerlijk gespeeld op de uitgestrekte weide met avontuurlijke speelmogelijkheden. het natuurhuis, knnv (vereniging voor veldbiologie) en ivn natuur- en milieueducatie organiseerden verschillende natuuractiviteiten voor de kinderen. in het park zijn volop mogelijkheden voor kinderen om zich uit te leven, zoals spelen op een waterspeelplek, hutten bouwen, chillen in een hangmat, picknicken, klimmen en zwijnen kijken. ook voor ouders of andere wandelaars die zich al dan niet jong voelen is dit een heerlijke plek om even te genieten. de speelweide ligt prachtig in het omliggende groen van park berg en bos. het park en de speelweide zijn gratis toegankelijk.

samenwerking
aan de realisatie van cool nature is de afgelopen jaren hard gewerkt door vrijwilligers van het knnv en ivn, scholieren uit apeldoorn, medewerkers van achmea, accres, het natuurhuis, klimbos veluwe, de wijkraad brink & orden en wijkvereniging berg en bos, het gehandicaptenplatform apeldoorn, apenheul, snackcounter berg en bos, buitensport veluwe, aannemersbedrijf pannekoek, kinderland speeltoestellen en vrm. de provincie gelderland en de gemeente apeldoorn hebben de middelen hiervoor beschikbaar gesteld. het resultaat is een mooie en natuurlijke speelplek waar iedereen welkom is.

einde persbericht

Deel: ' Leerlingen Heuvellaanschool openen Cool Nature in park Berg en Bos '