Persbericht

Legato en HighGround werken samen aan beheeroplossing voor e-business opslaginfrastructuur

Hoofddorp, februari 2000 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, gaat een strategisch partnership aan met HighGround® Systems, Inc., een belangrijke ontwikkelaar van storage resource management software. Doel van de samenwerking is de ontwikkeling van de eerste geïntegreerde oplossing voor gegevensbescherming en diskopslaganalyse in de sector die geschikt is voor het beheer van snelgroeiende e-business opslaginfrastructuren.

Legato gaat HighGround's web-ontworpen Storage Resource Manager™ (SRM)-technologie binnen de Legato GEMS (Global Enterprise Management of Storage) productfamilie gebruiken voor opslagrapportage en event management met Windows-NT, UNIX en Microsoft Exchange. SRM biedt vele mogelijkheden voor het ontdekken, analyseren en voorpellen van en rapporteren over diskcapaciteit, -gebruik en -beschikbaarheid. Hiermee is GEMS beter in staat centraal management en controle over verspreide opslagbronnen en gegevensbeschermingsprocessen te bieden; op meerdere platforms, applicaties en geografisch verpreide locaties. De combinatie van HighGround's predictive reporting en event management en Legato's krachtige gegevensbescherming stellen de klant in staat om:

· Servicelevels en beschikbaarheid voor de eindgebruiker te verbeteren door middel van het pro-actief herkennen van capaciteitstekorten, niet 'geback-upte' bestanden en opslag-bottlenecks;
· Nieuwe applicaties sneller te implementeren door beter begrip van opslagcapaciteit, opslaggebruik en back-upvereisten van bestaande applicaties; · Operationele efficiency van - bij de IT-afdeling ingezette - hulpmiddelen te vergroten en een repository bij te houden van 'opslagintelligentie' die blijft voortbestaan bij personeelswijzigingen;
· De kosten van opslag terug te dringen door planning en het optimaliseren van back-upbeleid; onbelangrijke en weinig gebruikte gegevens en niet-zakelijke informatie worden gearchiveerd, verwijderd en uitgesloten van de nachtelijke back-ups.

'De partnership met HighGround vergroot Legato's leidende positie op het gebied van enterprise storage management,' vertelt Lou Cole, President en CEO bij Legato. 'HighGround's SRM-technologie is een kritisch onderdeel van onze cross-platform Information Continuance-strategie. Het stelt onze NetWorker- en GEMS-klanten in staat om hun bedrijfskritische opslagbronnen te beheren en optimaliseren en om de inzet van opslag vanuit elke locatie in een netwerk te plannen en monitoren.'

Het nieuwe partnership
Het partnership met HighGround omvat:
· Een OEM-overeenkomst waarbinnen Legato de SRM-technologie van HighGround distribueert als nieuwe productmogelijkheden voor Legato's GEMS-productfamilie;
· Een gezamelijke ontwikkelingsovereenkomst die zal resulteren in nauwe integratie tussen de SRM-productreeks en Legato's GEMS-productreeks en verbeteringen aan SRM waardoor het product mogelijkheden krijgt voor rapportage over de status van back-up- en recovery-jobs, brongebruik en prestaties;
· Een investering van enige miljoenen dollars in HighGround door Legato. Legato is daarmee een van de vier ondernemingen die in totaal 30 miljoen dollar in HighGround investeren.

'Legato's overeenkomst met HighGround zorgt voor de opvulling van een strategische positie binnen Legato's SAN- en Storage Resource Management productreeksen', vertelt Jan Wagenaar, Manager Benelux bij Legato Systems. 'Ook is Storage Resource Management belangrijk binnen het Legato Continuum.' Dit initiatief is gericht op het leveren van bedrijfsoplossingen die bedrijfskritische informatie beschikbaar maken op het vereiste platform, waar en wanneer dat nodig is. HighGround's Storage Resource Manager-technologie draagt bij aan Legato's drie belangrijkste doelen: informatiebescherming, informatieverplaatsing en informatiebeheer. De combinatie van Legato's oplossingen voor opslagbeheer en de intelligente oplossingen van HighGround is uitermate geschikt voor veeleisende e-business-applicaties door het eenvoudige beheer van enorme opslagcapaciteiten.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over HighGround
HighGround Systems is gevestigd in Marlborough, Massachussets, VS. De onderneming is een leidende leverancier van storage resource management software voor automatische monitoring en meting van en rapportage over e-business opslagcapaciteit, -gebruik en -beschikbaarheid. HighGround Storage Resource Manager is de sectorleidende oplossing voor opslagrapportage,
-analyse en event management voor Windows NT-, UNIX-, Linux- en Microsoft Exchange-platformen. SRM wordt wereldwijd gebruikt door IT-organisaties voor het plannen van nieuwe applicatie-implementatie, meting en garanderen van service levels voor eindgebruikers, en het garanderen van kosten-effectieve, continue en efficiënte e-business-operaties. Voor meer informatie over HighGround: www.highground.com.

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. is wereldwijd leider in de enterprise storage management softwaremarkt. Legato's producten maken 'Information Continuance (™)' mogelijk; een naadloze aanpak voor het beheren, verplaatsen en beveiligen van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 65.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vijf miljoen systemen. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: https://www.legato.com.

_________________________________________________________________________ Redactionele informatie:
Pb0400
Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: PR Influx@cs.com

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR Influx@cs.com
Http:// Influx-pr.com

Deel: ' Legato en HighGround beheeroplossing e-business '