Ingezonden persbericht

Legato Networker ondersteunt Nishan Systems IPS 3000 series IP Storage switches

Hoofddorp, augustus 2001 - - Legato Systems, toonaangevend in de enterprise storage management software, kondigt aan dat Legato Networker 6.1 de eerste oplossing voor geautomatiseerde informatiebeveiliging is die de Nishan Systems IPS 3000 Series IP Storage switches ondersteunt op drie operating systemen: Solaris 2.6 en 2.8, Microsoft Windows NT en Windows 2000.

De Nishan reeks van IP Storage switches vereenvoudigt de connectiviteit van op glasvezel gebaseerde SANs naar het gebied van grote steden. Hierbij wordt gebruikgemaakt van standaard IP en gigabyte Ethernet, de meest volwassen en breed ingezette netwerktechnologieën wereldwijd.

"Door IP Storage netwerken met Nishan's switches te ontwikkelen kunnen organisaties sneller en efficiënter overgaan op Storage Area Network (SAN) en Metropolitan Area Network (MAN) oplossingen", stelt Randy Fardal, vice president van Nishan Systems. "De combinatie van de goede back-up en restore performance van Networker met onze toonaangevende IP 3000 Series switches schaalbaarheid hun opslagbezit kunnen beveiligen in heterogene SAN/MAN omgevingen."

"De kwalificatie van de Nishan IPS 3000 Series switches toont nogmaals ons streven om open, interoperabele oplossingen te leveren waarmee bedrijven hun investeringen in opslagnetwerken kunnen optimaliseren. Om ook IP Storage netwerken en MANs op Solaris en Windows-platforms op te nemen hebben we de omvang van onze oplossingen uitgebreid en levert Legato een informatiebeveiliging die momenteel uniek is in de markt."

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. (NASDAQ: LGTO) - een vernieuwende en toonaangevende softwareontwikkelaar - voorziet haar klanten van een naadloze aanpak voor het beveiligen, verplaatsen en beschikbaar maken van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. Legato is de industriestandaard voor storage management softwareproducten. De organisatie levert haar softwareproducten en
-diensten aan meer dan 10.000 klanten en heeft ruim 65.000 licenties wereldwijd, inclusief Fortune 1000 ondernemingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Mountain View (Californië, Verenigde Staten). Legato is wereldwijd sterk vertegenwoordigd door vestigingen in 23 landen om haar klanten optimale ondersteuning te bieden. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.

Over Nishan Systems
Nishan Systems, eerste leverancier van IP storage oplossingen, vervaardigt open producten die gebaseerd zijn op IP en Ethernet, de internationale netwerkstandaarden. Nishan's IP Storage raamwerk ondersteunt iSCSI, iFCP, iSNS, glasvezelkanaal, SCSI en alle typen van Network Attached Storage (NAS) interfaces. De betrouwbare en beheerbare IP Storage samenstelling breidt naadloos uit van het datacenter naar grote steden en zelfs verder. Nishan's producten zijn verenigbaar met miljoenen LAN, MAN en WAN routers en switches die reeds zijn geïnstalleerd. De organisatie is in ranglijsten van Computer World, Red Herring Magazine en San Francisco Chronicle benoemd tot toporganisatie. De IP Storage switches ontvingen onlangs de InfoWorld Readers' Choice award voor de beste nieuwe opslagproducten. Nishan Systems is lid van de Storage Networking Industry Association (SNIA) en heeft haar hoofdkantoor in San Jose, Californië (VS). Meer informatie: www.NishanSystems.com.
Redactionele informatie: Pb3701 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: prinflux@cs.com

Legato, The Legato logo design, Legato NetWorker, Celestra, GEMS, SmartMedia and Octopus are registered trademarks and Co-StandbyServer, Snapshotserver, eCluster, WanCluster and San Academy are trademarks or servicemarks of Legato Systems, Inc. All other brand and product names may be trademarks of their respective owners.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PRInflux@cs.com Http://www.Influx-pr.com

Deel: ' Legato Networker ondersteunt Nishan Systems IPS 3000 series '