Legato Systems neemt Vinca Corporation over

Hoofddorp, juni 1999 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, heeft een definitieve overeenkomst getekend voor de overname van Vinca Corporation, een leider op het gebied van software voor beschikbaarheid en bescherming van gegevens, opererend vanuit Utah, VS. De combinatie van deze twee bedrijven zal - mede gezien de overname van FullTime Software door Legato onlangs - resulteren in de grootste aanbieder van "data availability software for distributed systems" in deze sector.

'De overname van Vinca betekent een uitbreiding van de bestaande - reeds robuuste - reeks oplossingen voor gegevensbeschikbaarheid van FullTime. Gezamenlijk kunnen we nu een ongekend groot probleemveld bestrijken op de data availability markt', aldus Louis C. Cole, President en CEO bij Legato Systems, Inc. 'De combinatie van onze producten met die van Vinca houdt in dat Legato's leidende positie op het gebied van high-end NT en UNIX wordt uitgebreid met gemengde Windows NT, NetWare en OS/2 omgevingen.' De nieuw ontstane onderneming zal een leidende positie innemen op de snelgroeiende data availability markt.

De toevoeging van Vinca's StandbyServer productfamilie - met versies voor Windows NT, NetWare en OS/2 Warp - betekent een directe uitbreiding van Legato's continuüm van high-availability, fault tolerant oplossingen. Dit bestaat uit Legato FullTime Cluster en FullTime Data voor NT en UNIX, Legato NetWorker voor NT, UNIX en NetWare en Legato GEMS voor "distributed management".

'We zijn blij deel uit te maken van het Legato-team', aldus Alan D. Rudd, President en CEO bij Vinca. 'Onze producten en technologieën vullen elkaar aan en we maken gebruik van dezelfde bedrijfs- en bestuursmodellen. We zien een snelle en rechtstreekse integratie tussen de twee ondernemingen en een voortdurende groei door nieuwe en uitgebreide oplossingen te bieden aan een gezamenlijk klantenbestand van meer dan 75.000 klanten.'

De aankoop brengt voor Legato belangrijke nieuwe OEM-relaties met zich mee evenals meer dan 300 Vinca-gecertificeerde distributeurs, meer dan 2.700 Vinca-gecertificeerde technici, nieuwe expertisecentra en meer dan 55.000 licenties en 20.000 klanten wereldwijd.

David Hill, Senior Analyst, Advanced Analytical Software voor The Aberdeen Group: 'De toevoeging van Vinca's high availability, clustering en service level availability producten in combinatie met Legato's bestaande FullTime-producten onderscheidt Legato verder van de concurrentie. Met de extra platform-, en besturingssysteemondersteuning speelt Legato verder in op de snel veranderende data protection en data availability markten die worden aangestuurd door de eis van de klant om 24 uur per dag toegang te kunnen hebben tot informatie.'

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Vinca Corporation
Vinca Corporation is de maker van de StandbyServer productreeks, met onder andere versies voor Windows NT, NetWare en OS/2 Warp. Vinca's availability management producten bieden server-clustering voor high-availability server fail-over. Vinca biedt ook een online back-upsysteem met vooruitstrevende SnapShotServer technologie en oplossingen voor disaster recovery. Vinca's producten zijn ontworpen voor organisaties waarvoor de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van gegevens van groot belang is.

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt een geïntegreerde set enterprise storage management softwareproducten voor uiteenlopende client/server automatiserings- omgevingen. Legato is toonaangevend op de enterprise storage management en database back-up software markt dankzij de heterogeniteit, de schaalbaarheid, de performance voor back-up en recovery en het gebruikersgemak van haar producten. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 37.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vier miljoen systemen.
Grote bedrijven kiezen wereldwijd voor Legato vanwege de platform-onafhankelijkheid en de betrouwbaarheid van haar producten en omdat deze naadloos geïntegreerd kunnen worden in bestaande en toekomstige informatica-omgevingen. Bedrijven als Banyan, Compaq, Data General, Fujitsu/Amdahl, Fujitsu/ICL, Groupe Bull, Hewlett-Packard, Hitachi, Informix, NEC, Netscape, Network Appliance, Nihon-Unisys, Oracle, Siemens Nixdorf, Silicon Graphics, Sony en Sun Microsystems hebben Legato's storage-management software als voorkeur geselecteerd voor hun klanten. NetWorker, BusinesSuite, SmartMedia en GEMS worden onder licentie geleverd of ondersteund door andere belangrijke leveranciers, zoals BMC Software Box Hill, Microsoft Corporation, MTI Technology, Novell en SAP. Legato NetWorker is ook geschikt voor Computer Associates en Tivoli. Het vlaggenschip van de organisatie, Legato NetWorker, biedt ondersteuning aan vele server platforms en aan een verscheidenheid van clients, servers en opslagapparatuur. NetWorker BusinesSuite biedt snelle, on-line back-up en recovery voor toonaangevende Relational Database Management Systems (RDBMS) en applicaties zoals SAP/R3. Naast Legato NetWorker en BusinesSuite heeft Legato GEMS ontwikkeld voor een relatief eenvoudig en adequaat beheer van ondernemingsbreed storage management. Legato's lange termijn strategie bestaat uit het creëren van meer oplossingen die gericht zijn op enterprise storage management in z'n geheel te verbeteren, te vereenvoudigen en verder te automatiseren.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: http://www.legato.com

Redactionele informatie: Pb3999

Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn.

Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: Influx_PR@CompuServe.com

Deel: ' Legato Systems neemt Vinca Corporation over '