Legato Systems ondersteunt de Beta 3 versie van Microsoft Windows 2000 Server

Aankondiging vormt ook de start van Legato's NetWorker Beta programma

Hoofddorp, mei 1999 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, heeft bekendgemaakt dat Legato NetWorker de Beta 3 versie van het Microsoft Windows 2000 besturingssysteem gaat ondersteunen. Deze nieuwe versie van Legato NetWorker is speciaal ontworpen om te functioneren met Microsoft Windows 2000 Server Beta 3. Het biedt klanten uitgebreide gegevensbescherming voor hun Windows 2000-omgevingen. Tevens biedt het een lage 'cost of ownership', eenvoudige administratie, schaalbaarheid en stabiliteit.

Met deze versie van Legato NetWorker start het NetWorker for Windows 2000 Beta programma. Dit programma wordt voortgezet gedurende de rest van 1999, gelijktijdig met Microsoft's Beta programma. De lancering van het uiteindelijke product staat gepland voor begin 2000. Legato voorziet deelnemers aan het programma van Legato NetWorker-software, specifiek ontworpen voor Windows 2000.

'Klanten vragen om applicaties - zoals Legato NetWorker - die de voordelen van nieuwe technologieën in ons besturingssysteem kunnen benutten', aldus Ed Muth, Group Product Manager of Windows 2000 and Infrastructure Products bij Microsoft Corp. 'De combinatie van Legato NetWorker en Windows 2000 Server biedt bedrijven - die op dit moment Beta 3 evalueren - high performance opslagbeheer en gegevensbescherming.'

Legato blijft actief betrokken bij de ontwikkeling van en de beta-testing programma's voor Windows 2000. 'Door directe ondersteuning te bieden voor Windows 2000 Beta 3 versterkt Legato de gerichtheid op klanten en partners die een waardevolle investering zien in de volgende generatie van Microsoft's besturingssystemen. NetWorker for Windows 2000 zet Legato's traditie voort; het bieden van best-in-class opslagbeheeroplossingen voor de Windows-onderneming', aldus Eric Harrison, Legato Product Manager, NetWorker for Windows 2000.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt een geïntegreerde set enterprise storage management softwareproducten voor uiteenlopende client/server automatiserings- omgevingen. Legato is toonaangevend op de enterprise storage management en database back-up software markt dankzij de heterogeniteit, de schaalbaarheid, de performance voor back-up en recovery en het gebruikersgemak van haar producten. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 37.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vier miljoen systemen.
Grote bedrijven kiezen wereldwijd voor Legato vanwege de platform-onafhankelijkheid en de betrouwbaarheid van haar producten en omdat deze naadloos geïntegreerd kunnen worden in bestaande en toekomstige informatica-omgevingen. Bedrijven als Banyan, Compaq, Data General, Fujitsu/Amdahl, Fujitsu/ICL, Groupe Bull, Hewlett-Packard, Hitachi, Informix, NEC, Netscape, Network Appliance, Nihon-Unisys, Oracle, Siemens Nixdorf, Silicon Graphics, Sony en Sun Microsystems hebben Legato's storage-management software als voorkeur geselecteerd voor hun klanten. NetWorker, BusinesSuite, SmartMedia en GEMS worden onder licentie geleverd of ondersteund door andere belangrijke leveranciers, zoals BMC Software Box Hill, Microsoft Corporation, MTI Technology, Novell en SAP. Legato NetWorker is ook geschikt voor Computer Associates en Tivoli. Het vlaggenschip van de organisatie, Legato NetWorker, biedt ondersteuning aan vele server platforms en aan een verscheidenheid van clients, servers en opslagapparatuur. NetWorker BusinesSuite biedt snelle, on-line back-up en recovery voor toonaangevende Relational Database Management Systems (RDBMS) en applicaties zoals SAP/R3. Naast Legato NetWorker en BusinesSuite heeft Legato GEMS ontwikkeld voor een relatief eenvoudig en adequaat beheer van ondernemingsbreed storage management. Legato's lange termijn strategie bestaat uit het creëren van meer oplossingen die gericht zijn op enterprise storage management in z'n geheel te verbeteren, te vereenvoudigen en verder te automatiseren.

Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: https://www.legato.com

_____________________________________________________________________ Redactionele informatie: Pb3499

Influx PR, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034 Fax: 055-3602661, e-mail: Influx_PR@CompuServe.com

Deel: ' Legato Systems ondersteunt Beta 3 Windows 2000 Server '