Legato Systems rondt de overnames van
FullTime Software en Intelliguard af

Hoofddorp, mei 1999 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, heeft de overname van FullTime Software afgerond. De eerder aangekondigde overname van Intelliguard Software werd per 1 april 1999 officieel. Hierdoor wordt Legato Systems leider op het gebied van de nieuwe generatie Storage Area Network (SAN) intelligente opslagapparatuur met gegevensreplicatie-, clustering- en gegevensmigratie-technologieën.

'De beschikbaarheidsproducten van FullTime Software zijn sterk geoptimaliseerd op het niveau van clustering en service. Dit betekent voor ons een marktvoordeel in het tegemoetkomen aan de vraag van onze klanten naar gegevensbeschikbaarheid. Met de overname van Intelliguard verkregen we de Celestra serverloze gegevensmigratietechnologie. Hierdoor kunnen we klanten aanzienlijk verbeterde bescherming bieden voor hun bedrijfsgegevens door de reeds bestaande reeks van standaard-definiërende, open software voor opslagbeheer nog verder uit te breiden', stelt Louis C. Cole, President en CEO bij Legato Systems.

De drie bedrijven zullen - zoals overeengekomen in het overnameplan - nu als één bedrijf functioneren. 'De integratieactiviteiten die gemoeid waren met deze overnames zijn succesvol verlopen en nu volledig afgerond', aldus Stephen C. Wise, Chief Financial Officer bij Legato. 'FullTime en Intelliguard kunnen profiteren van het verkopen en op de markt brengen van hun producten via Legato's bekende verkoopkanalen en belangrijkste relaties en partners.'

De afronding van de overnames betekent dat Legato nu ongeveer 1.000 mensen in dienst heeft in 35 vestigingen in 16 landen. Legato verwacht dat de overgenomen bedrijven gedurende 1999 een belangrijke bijdrage leveren aan Legato's omzet. Tevens wordt verwacht dat de bedrijven al in het tweede kwartaal van 1999 - het eerste met de gecombineerde werkzaamheden - bijdragen aan de winst.

'Gebaseerd op het leveren van innovatieve en technisch goede producten, is onze strategie gericht op de groei van Legato tot het meest doelgerichte en succesvolle bedrijf. Zowel op de markt voor opslagbeheer als op het gebied van het snelgroeiende Internet, Web en e-commerce. De combinatie van FullTime en Intelliguard betekent dat wij nog sterker gepositioneerd zijn om tegemoet te komen aan de veeleisende vraag naar bedrijfscontinuïteit en opslagbeheer in de 21e eeuw', aldus Cole.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801
Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt een geïntegreerde set enterprise storage management softwareproducten voor uiteenlopende client/server automatiserings- omgevingen. Legato is toonaangevend op de enterprise storage management en database back-up software markt dankzij de heterogeniteit, de schaalbaarheid, de performance voor back-up en recovery en het gebruikersgemak van haar producten. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 37.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vier miljoen systemen.
Grote bedrijven kiezen wereldwijd voor Legato vanwege de platform-onafhankelijkheid en de betrouwbaarheid van haar producten en omdat deze naadloos geïntegreerd kunnen worden in bestaande en toekomstige informatica-omgevingen. Bedrijven als Banyan, Compaq, Data General, Fujitsu/Amdahl, Fujitsu/ICL, Groupe Bull, Hewlett-Packard, Hitachi, Informix, NEC, Netscape, Network Appliance, Nihon-Unisys, Oracle, Siemens Nixdorf, Silicon Graphics, Sony en Sun Microsystems hebben Legato's storage-management software als voorkeur geselecteerd voor hun klanten. NetWorker, BusinesSuite, SmartMedia en GEMS worden onder licentie geleverd of ondersteund door andere belangrijke leveranciers, zoals BMC Software Box Hill, Microsoft Corporation, MTI Technology, Novell en SAP. Legato NetWorker is ook geschikt voor Computer Associates en Tivoli. Het vlaggenschip van de organisatie, Legato NetWorker, biedt ondersteuning aan vele server platforms en aan een verscheidenheid van clients, servers en opslagapparatuur. NetWorker BusinesSuite biedt snelle, on-line back-up en recovery voor toonaangevende Relational Database Management Systems (RDBMS) en applicaties zoals SAP/R3. Naast Legato NetWorker en BusinesSuite heeft Legato GEMS ontwikkeld voor een relatief eenvoudig en adequaat beheer van ondernemingsbreed storage management. Legato's lange termijn strategie bestaat uit het creëren van meer oplossingen die gericht zijn op enterprise storage management in z'n geheel te verbeteren, te vereenvoudigen en verder te automatiseren.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: https://www.legato.com

_____________________________________________________________________ Redactionele informatie: Pb3599 Influx PR, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034 Fax: 055-3602661, e-mail: Influx_PR@CompuServe.com

Deel: ' Legato Systems rondt overnames af '