Ilse van 't Hoofd

Hilversum, 9 februari 2000

LETHAL WEAPON 4
'buddie action-movie'

Op zaterdagavond 12 februari a.s. 20.30 uur gaat de film 'Lethal weapon 4' op CANAL+1 in première.

De film begint al meteen met een furieuze, adrenalineverhogende actiescène: een crimineel maakt met zijn machinegeweer en vlammenwerper half downtown Los Angeles met de grond gelijk. De nachtmerrie begint wanneer de duivelse 'martial arts' kunstenaar en Triad-leider Wah Sing Ku dood en verderf zaait. Martin en Roger willen deze Aziatische superschurk natuurlijk meteen het zwijgen opleggen, maar dat blijkt bepaald geen simpele taak. Binnen de kortste keren staan onze helden zelfs op de dodenlijst van de Chinese Traid, één van de meest agressieve maffia-organisaties ter wereld. Gelukkig krijgen Martin en Roger ook nu weer hulp van de razende kletsmajoor Leo Getz, dus dat scheelt. Hoewel? Leo heeft er natuurlijk wel een handje van om elke ramp tot een nog grotere catastrofe te maken!

Rechercheurs Martin Riggs en Roger Murtaugh worden gespeeld door Mel Gibson en Danny Glover. Regie is in handen van Richard Donner.

Note: 'Lethal Weapon 4' bestaat evenals zijn drie voorgangers uit een snelle opeenvolging van actie, stunts, achtervolgingen en schietpartijen. Maar regisseur Richard Donner heeft opnieuw gezorgd voor een meesterwerkje in het genre dat hij min of meer zelf heeft ontwikkeld: de gewelddadige, maar toch hartverwarmende 'buddie action-movie'. De 'Lethal Weapon'-films zijn actiespektakels met een hart en juist dat onderscheidt de reeks van de meeste actiefilms.

Note: deze film wordt uitgezonden zonder reclame onderbrekingen.

Deel: ' 'Lethal weapon 4' en 'Lost in space' op CANAL+1 in premiere '