Level 3 en Saudi Telecom verbeteren connectiviteit en ondersteunen de groeiende vraag naar online content in het Midden-Oosten

LONDEN--(BUSINESS WIRE)-- 20110301 --

Level 3 Communications, Inc. (NASDAQ:LVLT) heeft vandaag een strategische langetermijnovereenkomst bekendgemaakt met de marktleidende telecommunicatie-operator van het Midden-Oosten, Saudi Telecom (STC), om internationale IP- en content-distributiediensten in Saoedi-Arabië en in het Midden-Oosten mogelijk te maken.

Doel van de samenwerking is het benutten van de sterke punten van beide bedrijven, zodat sterk verbeterde connectiviteit en een breder aanbod van diensten kan worden geleverd aan klanten die verbinding maken met het Midden-Oosten. Zowel Amerikaanse als Europese CDN-klanten (content delivery network) krijgen toegang tot een nieuwe breedbandmarkt in het Midden-Oosten en content-klanten in het Midden-Oosten hebben de mogelijkheid hun content te distribueren over de internationale netwerken van zowel STC als Level 3.

“Met het grootste internationale netwerk in het Midden-Oosten en Afrika is Saudi Telecom op dit moment de enige operator in het Midden-Oosten die beschikt over internationale connectiviteit door middel van zowel meerdere onderzeese kabelsystemen als een landkabelsysteem via de recent gelanceerde Jeddah-Amman-Damascus-Istanbul (JADI) verbinding”, aldus Saad Demyati, vicepresident Wholesale Business Unit bij Saudi Telecom. “Onze relatie met Level 3 stelt ons in staat de betrouwbare, hoogwaardige wereldwijde connectiviteit en eind-tot-eind oplossingen aan te bieden die onze klanten steeds meer vragen, met het unieke voordeel van toegang tot een volledig redundant en schaalbaar Tier 1-netwerk.”

Bovendien voorziet Level 3 STC van grotere IP-connectiviteit in de vorm van meerdere poorten met 10 Gigabits per seconde (Gbps) op verschillende PoP’s (points of presence) in Europa.

“Door gebruik te maken van de connectiviteit over land van STC in acht landen in het Midden-Oosten, gecombineerd met het brede bereik van Level 3’s internationale IP- en CDN-netwerken, zijn we in staat onze aanbiedingen voor nieuwe en bestaande klanten over de hele wereld uit te breiden”, aldus James Heard, president European Markets bij Level 3. “We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om onze internationale connectiviteit zelfs verder uit te breiden naar een regio waar we veel groeimogelijkheden zien.”

Level 3 heeft een sterke historie op het gebied van relaties met dienstenleveranciers in het Midden-Oosten. Via haar bestaande PoP-locatie in Marseille, maar ook de meer dan 300 andere PoP-locaties in Europa, maakt Level 3 grotere connectiviteit met het Midden-Oosten en Afrika mogelijk, maar maakt het ook betrouwbare en schaalbare IP-netwerkdiensten mogelijk. Kijk om meer te weten te komen over de wereldwijde diensten van Level 3 op: www.level3.com/index.cfm?pageID=675.

Over Level 3 Communications

Level 3 Communications, Inc. (NASDAQ: LVLT) is een toonaangevende internationale aanbieder van communicatiediensten op basis van glasvezelnetwerken. Verschillende klanten, waaronder ondernemingen, mediabedrijven, groothandelaren en overheidsinstanties, vertrouwen op Level 3 voor het leveren van diensten met een industrieleidende combinatie van schaalbaarheid en waarde via een eind-tot-eind glasvezelnetwerk. Level 3 biedt een portefeuille met metro- en langeafstandsdiensten, waaronder transport, data, internet, levering van mediacontent en voicediensten. Diensten van Level 3 worden geleverd door 100% dochterondernemingen van Level 3 Communications, Inc. Kijk voor meer informatie op: www.Level3.com.

Forward-looking statement

Enkele van de uitspraken in dit persbericht zijn zogenaamde ‘forward-looking statements’. Dergelijke uitspraken zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en meningen van het management. Deze forward-looking statements zijn geen garantie voor de prestaties en zijn onderhevig aan een aantal onzekerheden en andere factoren, waarvan vele buiten de macht van Level 3 liggen, en die ervoor zouden kunnen zorgen dat de daadwerkelijke gebeurtenissen aanzienlijk afwijken van wat uitdrukkelijk of stilzwijgend wordt aangegeven in deze uitspraken. De belangrijkste factoren die zouden kunnen voorkomen dat Level 3 de gestelde doelen behaalt zijn onder andere de huidige onzekerheid op de financiële markten over de hele wereld en de wereldwijde economie, stagnatie in de ontwikkeling en uitbreiding van het internet als communicatiemedium en markt voor de distributie en consumptie van data en video, en verstoringen van de financiële markten die van invloed zouden kunnen zijn op het vermogen van Level 3 om extra financieringen te verwerven. Ander factoren zijn onder andere het vermogen van het bedrijf om: het verkeer op het netwerk te vergroten of op peil te houden, effectieve bedrijfsondersteuningsdiensten te ontwikkelen, systeem- en netwerkfouten of -storingen te verhelpen, nieuwe diensten te ontwikkelen die voldoen aan de eisen van de klanten en acceptabele marges te genereren, intellectuele eigendom en eigendomsrechten te verdedigen, zich aan te passen aan snelle technologische ontwikkelingen die tot meer concurrentie leiden, gekwalificeerde managers en overig personeel aan te trekken en te behouden, overgenomen bedrijven met succes te integreren, en te voldoen aan alle voorwaarden van schuldverplichtingen. Aanvullende informatie over deze en andere belangrijke factoren vindt u in de registraties van Level 3 bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. De uitspraken in dit persbericht moeten worden beoordeeld in het licht van deze belangrijke factoren. Level 3 is onder geen beding verplicht, en ontkent nadrukkelijk elke verplichting om deze forward-looking statements bij te werken of aan te passen, als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

Over STC

STC Group (Saudi Telecom Company) is het marktleidende telecommunicatiebedrijf in de MENA-regio en staat 25ste op de wereldranglijst. De groep heeft meer dan 100 miljoen abonnees in tien landen, namelijk Maleisië, Indonesië, India, Koeweit, Turkije, Zuid-Afrika, Libanon, Jordanië en Bahrein naast haar aanwezigheid in de Saoedi-Arabische markt, waar het de meest innovatieve diensten van de industrie aanbiedt.

STC beheert een van de meest geavanceerde telecommunicatienetwerken van de regio. Het netwerk strekt zich uit tot alle uithoeken van het Koninkrijk van Saoedi-Arabië en reikt tot alle buurlanden; daarnaast is er geïnvesteerd in onderzeese kabelsystemen van terabitgrootte die 35 landen in Noord-Amerika, Europa, Noord-Afrika, het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië met elkaar verbinden.

Naast traditionele mobiele en vaste diensten voor haar detailhandelklanten, biedt STC een brede portefeuille met diensten, waaronder Voice over IP, internettoegang, IP-datadiensten, breedbandtransport en vele waardetoevoegende diensten. Tot de groothandelklanten van STC behoren onder andere lokale en regionale operators en carriers, aanbieders van draadloze diensten, ISP’s, content-providers en regionale ondernemingen.

Kijk voor meer informatie op: www.stc.com.sa

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Level 3 Communications