P E R S U I T N O D I G I N G

Plaatsing van Asbak -naast de glasbak- door wethouder IJpma van gemeente Woerden, woensdag 22 december 1999, 11.00 uur,
hoek Rijnstraat - Wagenstraat, centrum Woerden

Woensdag 22 december om 11.00 uur plaatst wethouder IJpma samen met enkele deelnemers aan de recordpoging 'Stoppen-met-roken. Dat Kan Ik Ook!' Nederlands eerste levensgrote Asbak. De Asbak wordt geplaatst in het centrum van Woerden, op de hoek Rijnstraat - Wagenstraat.

Met de actie wil de gemeente Woerden haar inwoners aanzetten om rookvrij het nieuwe millennium in te gaan en op 1-1-2000 te stoppen met roken. In de Asbak kunnen ze hun laatste rookwaar achterlaten. Met deze ludieke actie ondersteunt Woerden de recordpoging 'Dat Kan Ik Ook!' van de Stichting Volksgezondheid en Roken (Stivoro) en de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF).

U bent van harte uitgenodigd om bij de plaatsing van de levensgrote Asbak aanwezig te zijn. U kunt zich vanaf 10.30 uur melden in het Informatiecentrum, Hoge Woerd 34 in Woerden (100 meter van de locatie waar de asbak wordt geplaatst) of om 11.00 uur op de hoek Rijnstraat - Wagenstraat.

Met vriendelijke groet,

Gérold Borsboom
Afdeling Voorlichting, gemeente Woerden

Inlichtingen bij:
Peter Dirven
BIJL, partners in public relations & voorlichting
Telefoon: 010 - 284 29 29 of 06 - 26 36 21 36

////

Woerden, 15 december 1999

Met vriendelijke groeten,

Bijl, partners in public relations & voorlichting
Peter Dirven