Lexima en Reinecker bundelen krachten voor visuele hulpmiddelenzorg

Lexima en Reinecker Reha-Technik bundelen krachten voor betere hulpmiddelenzorg voor blinden en slechtzienden

Leusden, 20111111 -- Twee leveranciers van technologische hulpmiddelen voor leeshandicaps vormen een joint-venture met het gezamenlijke dochterbedrijf Lexima Reinecker Vision BV. Lexima en Reinecker combineren hiermee hun jarenlange ervaring in de ontwikkeling, advisering en verkoop van ondersteunende technologie voor mensen met leeshandicaps.

Reinecker Reha-Technik GmbH is wereldwijd een van de grootste spelers op het gebied van de ontwikkeling en verkoop van kwalitatief hoogwaardige opto-elektronische hulpmiddelen voor blinden en slechtzienden. Het bedrijf kan bogen op 40 jaar ervaring en kenmerkt zich door innovatie, klantvriendelijkheid en een breed portfolio van de beste producten. Bij Reinecker Reha Technik GmbH werken 120 mensen, het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland.

Lexima is in Nederland marktleider in ICT oplossingen bij lees- en leerproblemen zoals dyslexie. Het bedrijf onderscheidt zich door onderwijsinhoudelijke deskundigheid, professionele opleidingen en klantgerichte diensten. In haar activiteiten laat het bedrijf zich leiden door het succes dat de gebruikers met haar producten behalen, op school of in het werk. Lexima bestaat bijna 10 jaar, heeft een CEDEO erkenning voor haar onderwijsactiviteiten en is o.a. initiatiefnemer van de jaarlijkse Nationale Dyslexie Conferentie.

In de komende jaren wordt een flinke toename verwacht van het aantal mensen dat afhankelijk zal zijn van deze moderne technologie, maar ook dat zij als mondige consument steeds hogere eisen zullen stellen. Lexima Reinecker Vision wil in Nederland een prominente rol spelen in de snel veranderende markt van computerhulpmiddelen voor personen met een visuele handicap. Beide partners in Lexima Reinecker Vision hebben een uitstekende reputatie opgebouwd met hoogwaardige producten en professionele dienstverlening, afgestemd op de individuele zorgbehoefte.

Achtergrondinformatie

In Nederland zijn naar schatting 220.000 mensen die ernstig slechtziend zijn en 80.000 die blind zijn. Door vergrijzing zullen er in de komende jaren tienduizenden patiënten bijkomen. De belangrijkste visuele handicaps zijn het gevolg van de oogaandoeningen macula degeneratie (uitvallen gele vlek), glaucoom (verhoogde oogboldruk) en diabetische retinopathie (netvlies problemen bij diabetes). Hulpmiddelen zijn onmisbaar in het proces van revalidatie en re-integratie. Moderne hulpmiddelen voor visuele handicaps bestaan uit opto-elektronische handloepen, beeldschermloepen, vergrotings- en voorleessoftware, voorleesapparaten en braille apparatuur. Afhankelijk van de aard en de ernst van de visuele handicap en de behoefte aan zelfstandigheid zal een patiënt het beste geholpen zijn met een of meer van deze hulpmiddelen. Lexima Reinecker Vision zet zich in voor de juiste keuze en succesvol gebruik.

Met de bundeling van producten en expertise zal het nieuwe bedrijf Lexima Reinecker Vision voortreffelijk in staat zijn om in te spelen op de behoeften van de moderne mens die zich niet wil laten hinderen door zijn visuele handicap. Of het nu gaat om voorzieningen voor thuis, op school of op de werkplek, Lexima Reinecker Vision levert de beste kwaliteit en service en werkt daarvoor nauw samen met het moederbedrijf Lexima; de organisatie telt als geheel 27 medewerkers. Lexima blijft zich richten op lees- en leerstoornissen.

Deel: ' Lexima en Reinecker bundelen krachten voor visuele hulpmiddelenzorg '