Nederlands Genootschap voor Informatica

Vorige Overzicht Volgende Toepassing van Customer Management Systemen, nuttig of hype?
met het NGI en adresgegevens Help functie

Deze activiteit, georganiseerd door Regio Oostnederland vindt plaats op : Wo 16-02-2000 19:30

Beschrijving

Customer Relation Management (CRM) is een hot issue met E-commerce, maar de geautomatiseerde ondersteuning ervan is reeds 10 jaar standaard te koop als Verkoop en Marketing Informatiesysteem (VMIS). Is het tegenwoordige Customer Management Systeem (CMS) oude VMIS-wijn in een nieuw zak? De principes wel, maar de technologie is ingrijpend doorontwikkeld.

Telecom-faciliteiten, Internet en E-Commerce vinden een eigen plaats binnen het CMS-aanbod. Nieuwe mogelijkheden dus voor bestaande bedrijfsvoering, waardoor ingrijpende veranderingen mogelijk worden of worden afgedwongen.

De lezing geeft een korte introductie over begrippen en technieken, waarna de laatste stand van zaken en organisatorische mogelijkheden en hun consequenties worden besproken. Aanwezigen kunnen de diepgang tijdens de presentatie beïnvloeden.

De spreker Joost Dikken is sinds negen jaar onafhankelijk adviseur op dit terrein vanuit IBG te Apeldoorn. Sinds 1 januari 2000 is 'Software voor CRM' van zijn hand uitgegeven door Samsom te Deventer. Verder onderhoudt hij een eigen site op www.ibg.nl en is hij lid van de afdeling Marketing & ICT Platform.
Meer informatie over deze activiteit kunt u verkrijgen bij Joost DikkenKosten:
NGI-leden gratis; niet-leden fl 25,=

Lokatie
IJsselpaviljoen te Zutphen, vlakbij NS-station. Daar ook parkeren.

Deel: ' Lezing 'Customer Management Systemen nuttig of hype?' '