Geachte redakties,

Op dinsdag 28 september vindt bij Studium Generale EUR een lezing plaats over het managen van complexe projecten onder de titel: Case Sport 7.

Hieronder meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Fedde Spoel

CASE SPORT 7
over het managen van complexe projecten

In december 1996, vier maanden na de oprichting, ging de Nederlandse sportzender Sport 7 roemrucht ten onder. De neergang van Sport 7 was intrigerend want alle condities leken juist uitermate gunstig te zijn: Sport 7 had alle troeven in handen en alle betrokken partijen waren sterk en ervaren (ING, KNP, Philips.) De talloze complicaties zijn minder specifiek dan menig manager en bestuurder wel zou denken. De bestuurders van Sport 7 werden geconfronteerd met pure managementkwesties. Als ze zich eerder hadden gerealiseerd dat netwerk-management een specifieke aanpak vereist en als ze hadden ingezet op stakeholdermanagement in plaats van shareholdermanagement, was Sport 7 nu misschien nog steeds operationeel geweest en waarschijnlijk nog succesvol ook. Het liep anders! En iedereen die met het managen van complexe projecten te maken heeft of krijgt, zou de lessen van Sport 7 ter harte moeten nemen.

Prof.mr.dr. Ernst ten Heuvelhof is hoogleraar bestuurskunde aan de TU Delft en aan de EUR. Hij is co-auteur van het boek Sport 7; De opkomst en ondergang van een Nederlandse sportzender. i.s.m. met uitgeverij Aristos Rotterdam

De lezingen vinden plaats op Woudestein, tenzij anders vermeld.

Adres: Burg. Oudlaan 50, 3062 PA Rotterdam.
Informatie: 010-408 11 44
Fax: 010-408 9088