De ziekte van Alzheimer

Thema: Datum: 19/01/99 - Tijd: HH:MM:SS - HH:MM:SS Locatie: Hoofdgebouw VU, Amsterdam Plaats: Amsterdam Land: Voor wie: belangstellenden Info: Aan de Vrije Universiteit wordt een lezingencyclus gehouden over Oefenen bij chronische aandoeningen, op initiatief van het Mensendieck Onderzoek Seminar (MOS) in samenwerking met de Faculteit Bewegingswetenschappen van de VU. De lezingen worden gegeven door vooraanstaande wetenschappers, therapeuten en (familie van) patiënten. Met veel genoegen nodigt het MOS u uit voor de avond over de ziekte van Alzheimer, op 19 januari a.s. Bij mensen die lijden aan de ziekte van Alzheimer kan oefenen de onrust verminderen. Het programma bestaat uit de volgende lezingen: Klinisch onderzoek bij Alzheimer (Prof. dr Piet Eikelenboom, Valeriuskliniek, VU); Ervaringen van een dochter (Conny Boom-Fermont) en Bewegingsactivering bij dementie (dr Rose-Marie Dröes, bewegingswetenschapper, VU). Prijs: f 35,- (bij voorinschrijving*) voor donateurs en leden van Alzheimer Nederland; f 50,- voor anderen. * inschrijfformulieren zijn op te vragen bij de Alzheimerstichting in Bunnik.