SABBATSTICHTING: LEZING REFORMATIE EN SABBAT

Datum: 7 MEI 1999

LEZING OVER REFORMATIE EN SABBAT

SABBATSTICHTING ORGANISEERT MAANDELIJKSE WIJDING EN MAALTIJD IN RUIMTE TE VIERHOUTEN.

Op vrijdag 7 mei a.s organiseert de Sabbatstichting een sabbatswijding voor iedereen die belangstelling heeft voor de zaterdag als bijbelse rustdag. Na een gezamenlijke vegetarische maaltijd die voor iedereen gratis toegankelijk is, zal ds Nico Kooren uit Apeldoorn een inleiding verzorgen over de reformatie en de sabbat. Ds Kooren zal aandacht besteden aan de opvattingen die grote hervormers als Luther en Calvijn hadden over de terugkeer naar de zaterdag als de bijbelse sabbat. Na afloop van de inleiding over de reformatie en de wekelijkse rustdag, zal ds Kooren voorgaan in een korte sabbatswijding.

De sabbatstichting voorziet in een enorme behoefte nu steeds meer christenen zich bezinnen op de betekenis van de bijbelse rustdag en de achtergronden daarvan. De oproep tot onthaasting en de akties tegen de 24 uurs economie zijn daar duidelijke voorbeelden van. Met name het toegenomen contact tussen Nederlandse en Israklische gelovigen heeft ook de belangstelling voor de bijbelse sabbat nieuw leven ingeblazen. Onlangs nog wijdde de stichting Christenen voor Israkl een special van haar blad 'Profetisch Perspectief' aan de opnieuw opgelaaide discussie over de wekelijkse rustdag.

De bijeenkomst van april a.s. in de Ruimte (het voormalige PMT) aan de Elspeterweg 177 in Vierhouten(tegenover generaal Winkelmankazerne) vangt aan om 18.00 uur met de maaltijd. De lezing en wijding vangen aan om 19.00 uur. Toegang is vrij. Voor de gratis maaltijd is reservering gewenst via het secretariaat van de Sabbatstichting 055 5423977. Vierhouten 3 mei 1999

Persinfo: Mike Gassenaar, secretaris Sabbatstichting 055 5423977

Organisatie: SABBATSTICHTING