Libertarische Partij Amsterdam: "Legaliseer drugs!"

De Libertarische Partij Amsterdam roept op drugs te legaliseren

Amsterdam, 20140523 -- De Libertarische Partij Amsterdam roept op drugs te legaliseren. Dit zou de kwaliteit van drugs verbeteren waardoor de volksgezondheid minder in gevaar komt. Bovendien zouden middelen die nu worden aangewend om drugs te bestrijden op een betere manier kunnen worden ingezet.

Gisteravond is in Amstelveen vermeend Amsterdams topcrimineel Gwenette Martha geliquideerd op de Amsterdamse weg. Hij is om het leven gekomen door een regen van kogels, waarbij de kogelgaten bij de bewoners in de muren zaten. Op de doorgaans goed ingevoerde crimesite Camilleri laten vrienden van Gwenette weten dat er nu ‘een ongekende onderwereldoorlog zal uitbreken’. Het is dan ook niet de vraag of, maar wanneer er onschuldige slachtoffers zullen vallen in deze strijd in de Amsterdamse onderwereld. Deze strijd gaat uiteindelijk over macht en vooral geld. Er zit namelijk veel geld in de handel van drugs, om twee redenen: er is een grote vraag naar drugs en het is illegaal, waardoor er een grote marge op zit.

De vraag naar hard drugs komt vooral van autochtone, jong volwassenen in het uitgaanscircuit. Zij gebruiken harddrugs vooral recreatief als ze zich willen ontspannen. De hoge marge komt vooral door de illegaliteit, aangezien de Nederlandse overheid het verboden heeft, wegens een gevaar voor de volksgezondheid. Toch gebruiken zeer veel Amsterdammers drugs waar geen enkele kwaliteitscontrole op plaats vindt. Is dat niet een veel groter gevaar voor de volksgezondheid?

Daarnaast is het gebruik van drugs voor het allergrootste deel een bewuste keuze van volwassenen die goed met het gebruik er van kunnen omgaan. De goeden moeten hierbij niet lijden onder de kwaden. Alcohol is ook vrij te koop, maar toch zijn er weinigen die ’s ochtends voor ze naar het werk gaan een biertje drinken. Er zijn echter wel enkelen die het wel doen en dat is toch geen reden om alcohol te verbieden.

Daarom roepen Kader el Oufir en Leendert Ambtman van de Libertarische Partij Amsterdam de politiek op om drugs te legaliseren. Als drugs gelegaliseerd worden dan zal de hoge marge op drugs verdwijnen en zal het voor criminelen stukken minder interessant zijn om in de drugshandel te gaan. De kwaliteit van drugs zal verbeteren waardoor de gebruiker zeker weet wat hij krijgt en de volksgezondheid zal minder gevaar lopen. De kosten verbonden aan de bestrijding van drugs door politie en justitie kunnen anders worden aangewend en u loopt niet de kans om getroffen te worden door een verdwaalde kogel bij een drugsafrekening.

De Libertarische Partij Amsterdam streeft naar meer individuele vrijheid, particulier initiatief en minder overheidsbemoeienis. Meer informatie over de partij is te vinden op www.lpamsterdam.nl

Deel: ' Libertarische Partij Amsterdam "Legaliseer drugs!" '