LIBERTEL

Libertel biedt mobiele toegang tot bedrijfsnetwerken

Introductie Libertel Corporate LAN Access

Maastricht, 25 januari 2000 - Libertel introduceert als eerste een nieuwe geavanceerde mobiele data-oplossing: Libertel Corporate LAN Access. Libertel Corporate LAN Access biedt mobiele medewerkers altijd en overal toegang tot het bedrijfsnetwerk (Local Area Network ofwel LAN). Met Libertel Corporate LAN Access komt Libertel tegemoet aan de vraag van de grootzakelijke markt naar gebruiksvriendelijke en kostenefficiënte mobiele datacommunicatie.

De Corporate LAN Access gebruiker kan met een laptop en een GSM-verbinding op een efficiënte en gebruiksvriendelijke manier via een Windows gebruikersinterface, transparante toegang krijgen tot de informatie en applicaties op het eigen LAN: 24 uur per dag, van waar ook ter wereld. Binnen Corporate LAN Access beschikbare faciliteiten als spoofing (verbindingsbeheer), compressie en authenticiteit resulteren in een gebruiksvriendelijke, kostenefficiënte en veilige oplossing voor mobiele toegang tot het LAN.

Spoofing zorgt voor kortstondige fysieke GSM-verbindingen, waardoor een gebruiker langdurig virtueel on-line kan zijn terwijl een fysieke datacom verbinding alleen wordt opgezet indien gegevens worden uitgewisseld. Voor datacompressie maakt Libertel Corporate LAN Access gebruik van STAC, hierdoor wordt de effectieve transmissie-capaciteit verhoogd tot gemiddeld circa 20 kb per seconde. Session control zorgt ervoor dat onbedoeld verbroken verbindingen automatisch hersteld worden.

Libertel Corporate LAN Access wordt geïntroduceerd als feature op de Libertel Corporate abonnementen: Libertel Corporate Net, Libertel Corporate Pack Plus en Libertel Corporate DataConnect. Deze geavanceerde nieuwe toepassing is de meest recente aanvulling op het portfolio van Libertel voor de snel groeiende vraag naar mobiele data producten in de zakelijke markt. Het portfolio bestaat verder uit: Libertel Corporate TextConnect, Libertel Corporate TextVolume en Libertel Corporate DataConnect.

Libertel LAN Access biedt, vooruitlopend op GPRS, organisaties de mogelijkheid om op basis van circuit geschakelde technologie de met mobiele data te behalen voordelen reeds nu te benutten, en aanvullend waardevolle kennis en ervaring hiermee op te doen. Libertel Corporate LAN Access biedt gebruikers een groeipad gebaseerd op GPRS, wat door Libertel in de loop van 2000 geïntroduceerd wordt.

Libertel N.V., gevestigd in Maastricht, is de op één na grootste aanbieder van mobiele telefoondiensten in Nederland. Libertel is voor 70% eigendom van de wereldwijd opererende Vodafone/AirTouch Group. Libertel is sinds 15 juni 1999 genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs.

Deel: ' Libertel biedt mobiele toegang tot bedrijfsnetwerken '