Business Solutions 99:

SPECIALE PAVILJOENS GEWIJD AAN LINUX, ERP EN SOFTWARE OPLOSSINGEN

Het expositieprogramma van Business Solutions 99 is onder te verdelen in de volgende onderwerpen: Software-oplossingen, Computer Systemen, Digital Printing, Telecommunicatie en IT Services. Een aantal onderwerpen binnen deze gebieden die op dit moment actueel zijn in de branche worden extra belicht in speciaal samengestelde paviljoens. Deze onderwerpen zijn het besturingssysteem Linux, software oplossingen voor de klein zakelijke markt en ERP toepassingen.

Linux paviljoen
Eén van de paviljoens is volledig gewijd aan Linux, het operating system dat momenteel sterk in de belangstelling staat. Het aantal gebruikers van dit 'open source' besturingssysteem is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Linux telt nu al meer dan tien miljoen gebruikers over de hele wereld en wordt door een toenemend aantal bekende computerfabrikanten en softwareleveranciers ondersteund. In een geheel in Linux-stijl opgebouwd paviljoen zal een tiental toonaangevende leveranciers zich presenteren aan de bezoekers. Zij geven aan de hand van demonstraties en persoonlijke uitleg een overzicht van de zakelijke mogelijkheden en toepassingen van het Linux operating system. Aanwezig zijn bijvoorbeeld Linux support centers en helpdesks, maar ook leveranciers van toepassingen, zoals officepakketten, databases en grafische programma's.

Softwarepaviljoen met Business Case Theater
Voor met name kleinere software ondernemingen is er het Software paviljoen, waar software oplossingen te zien zijn die een bijdrage kunnen leveren aan efficiency verbetering van bedrijfsprocessen, onder meer op het gebied van financiën, logistiek, administratie of commercie. Ook voor kleinere ondernemers worden steeds meer toepassingen op maat geproduceerd. Diverse van deze nieuwe toepassingen worden gedemonstreerd, zoals bijvoorbeeld applicaties voor betalingsverkeer via internet, financiële software, programma's voor het maken van internetsites en E-commerce producten.

In het software paviljoen is een Theater ingericht waar diverse exposanten lezingen verzorgen over actuele branche-onderwerpen. Zo zijn er lezingen van bijvoorbeeld Afas, Exact Software, Improve, Unit 4, Navision software, Lotus, De Zaak, Syntens/Vereniging ICT, Excellent Grote Beer, Vanenburg Business Systems, Sumatra en KN BV. Enkele onderwerpen die aan de orde komen zijn: ERP en andere IT oplossingen voor optimaal zaken doen, kennismanagement, E-commerce en relatiemanagement.

Logicom Paviljoen
Verder is in samenwerking met het vakblad CA Techniek een paviljoen opgezet, dat geheel in het teken staat van de nieuwste logistieke IT-oplossingen, onder de naam 'Logicom'. In dit Logicom paviljoen worden de laatste ontwikkelingen op het gebied van ERP systemen getoond, zowel in de stands van de leveranciers, als door middel van speciale product-presentaties. Bovendien vindt in een speciale congresruimte bij het paviljoen ook het Logicom congres plaats, waar topsprekers presentaties geven over de implementatie van ERP in de dagelijkse managementpraktijk. Meer informatie is te vinden op de internetsite www.logicom.nl.

Business Solutions 99
Business Solutions 99 vindt van 22 tot en met 24 september plaats in plaats in de Hollandhal, Deltahal en Randstadhal van Amsterdam RAI. Deze nieuwe vakbeurs met ICT-oplossingen voor het bedrijfsleven, richt zich met name op het middel- en hoger management van bedrijven met meer dan 50 medewerkers en het algemeen management van MKB ondernemingen. Business Solutions 99 is op 22 september geopend van 10.00 tot 18.00 uur, op 23 september van 10.00 tot 21.00 uur en op 24 september van 10.00 tot 17.00 uur. De toegangsprijs bedraagt f 75,- inclusief beurscatalogus. Meer informatie over Business Solutions is verkrijgbaar op de internetsite: www.business-solutions.nl.

Amsterdam, juli 1999

Deel: ' Linux, ERP en software oplossingen op Business Solutions 99 '