Onderstaand nieuwsbrief is tevens opgemaakt en attached als Word-document.

<<02-00 SCO brengt commerciele producten voor de linux markt uit.doc>>

SCO BRENGT COMMERCIËLE PRODUCTEN
VOOR DE LINUX-MARKT UIT

Linux profiteert nu ook van Tarantella

LinuxWorld Expo 2000, New York, 3 februari 2000 - SCO (NASDAQ:SCOC) maakte vandaag bekend dat de krachtige Tarantella "web-enabling" software uitgebracht gaat worden voor Linux-platforms. Linux-systeembeheerders kunnen nu profiteren van de externe mogelijkheden voor beheer die Tarantella biedt. Bovendien beschikken gebruikers over een veilige toegang via het web tot toepassingen voor Windows, mainframes, Linux en UNIX.

SCO maakt de nieuwe producten Tarantella Express en Tarantella Enterprise II geschikt voor populaire Linux-platforms, waaronder Caldera OpenLinux, SuSE Linux, TurboLinux en Red Hat Linux. SCO demonstreert vandaag pre-release versies van Tarantella op diverse Linux-platforms in stand 661 op de LinuxWorld Expo.

"Het doet ons deugd dat SCO producten voor de Linux-markt gaat leveren", zegt Mark Bolzern, CEO van LinuxMall.com. "Met Tarantella kunnen Linux-beheerders nu gemakkelijk hun Linux-servers beheren vanaf externe locaties. We voelen ons vereerd dat LinuxMall.com als een van de eerste bedrijven is uitgekozen om deze producten aan onze klanten te kunnen leveren."

Tarantella Enterprise II is ontworpen voor grote ondernemingen en andere organisaties die toegang tot servertoepassingen voor Windows, mainframes, Linux en UNIX op een schaalbare manier willen kunnen inzetten en beheren. Tarantella Express is een volwaardige subset van Tarantella Enterprise II en is gericht op de markt van kleinere werkgroepen en afdelingen.

"De Tarantella-productlijn is altijd besturingssysteem-onafhankelijk geweest", aldus
Dirk-Peter van Leeuwen, director Nothern Europe van SCO. "Tarantella-producten zijn tegenwoordig verkrijgbaar voor alle populaire UNIX-besturingsomgevingen. De nieuwe poorten voor toonaangevende Linux-platforms zijn de volgende stap. Wij voeren tevens besprekingen met veel van de toonaangevende Linux OEM's over de diverse mogelijkheden van Tarantella-technologieën in combinatie met de door hen geleverde platforms, zoals het gebruik van de Tarantella-webtop voor beheerdersactiviteiten en van Tarantella Express in combinatie met hun Linux-producten voor servertoepassingen."

Prijsstelling en beschikbaarheid
Tarantella Express wordt geleverd vanaf 745 dollar voor 5 gelijktijdige gebruikers, met toegang tot toepassingen voor Windows, Linux en UNIX. Extra gebruikers kunnen worden toegevoegd voor ongeveer 99 dollar per gebruiker. Tarantella Express voor Linux komt volgend kwartaal beschikbaar.

Tarantella Enterprise II wordt geleverd vanaf 4925 dollar voor een multiserverpakket met 25 gebruikers. Linux-versies van dit Tarantella-product komen beschikbaar in de tweede helft van 2000.

Profiel van SCO
SCO is wereldleider op het gebied van op een server draaiende software voor bedrijfstoepassingen in een netwerkomgeving. SCO is de grootste leverancier ter wereld van besturingssystemen voor UNIX-servers en de belangrijkste producent van netwerksoftware die clients (zoals PC's, grafische werkstations en NC's) via een Webtop toegang geeft tot bedrijfskritische toepassingen op alle denkbare netwerkservers. SCO is ontwerper van Tarantella, de eerste web-enabling software voor netwerksystemen ter wereld. De verkoop en ondersteuning van SCO-producten vindt plaats via een wereldwijd netwerk van distributeurs, dealers, systeemintegrators en OEM's. Meer informatie is beschikbaar op de website van SCO: http://www.sco.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV SCO Benelux
Saskia Brandt Dirk Peter van Leeuwen