Loodgieter plant bomen in Bolivia ter CO2 compensatie

UTRECHT, 20160204 -- Loodgietersbedrijf Mister Hippo gaat bomen planten in Bolivia. Het duurzame bedrijf doet dit om haar CO2-uitstoot te compenseren. Daarmee bewijst het dat ook loodgieters - die elke dag weer veel kilometers afleggen - groen kunnen zijn.

Al rijden de loodgieters van Mister Hippo zoveel mogelijk in elektrische auto’s of groengasauto's, de techniek van vandaag laat het nog niet toe dat dit altijd gebeurt. Accu's zijn te snel leeg om naar de andere kant van Nederland te rijden, snelwegsnelheden worden bijna niet gehaald en bovendien rijden sommige zzp'ers in hun eigen dieselauto. En voor een maatschappelijk verantwoord ondernemend bedrijf als Mister Hippo is alleen een vermindering van de CO2-uitstoot niet genoeg. Juist klusbedrijven aan huis zijn namelijk grote vervuilers. Dat deze sector veel op de weg zit, betekent echter niet duurzaam zijn onmogelijk is. Een kleine investering - al krijg je die niet direct in geld terug - heeft al grote invloed op je ecologische footprint. Een investering die de moeite waard is dus.

Zoekend naar een manier om de uitstoot te compenseren, kwam Mister Hippo bij Trees for All terecht. Een bedrijf met CBF keurmerk dat al jaren bomen plant om de CO2 te verminderen. Zij berekenen hoeveel bomen Mister Hippo moet gaan planten om hun uitstoot te compenseren. Vervolgens worden de bomen geplant in duurzame projecten, die ook ten goede komen aan economische, sociale en ecologische meerwaarde van de samenleving in Bolivia.

Ook in de toekomst gaat Mister Hippo zichzelf zoveel mogelijk verduurzamen. Dit doen ze door onder andere zo groen mogelijk te blijven rijden, bijvoorbeeld middels thuisaccu’s of elektrische wagenparken. Daarnaast gaat Mister Hippo op termijn ook papierloos werken. Geen bonnetjes of rekeningen meer, maar gewoon alles via de tablet. Zodat er ook niet langer zoveel bomen gekapt hoeven te worden.

Deel: ' Loodgieter plant bomen in Bolivia ter CO2 compensatie '