Informatie: VOOR DE PERS

CNV Textiel en confectie is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

Maandag 15 maart 1999

Looncontrole textiel- en confectie-industrie in Eindhoven en omgeving

CNV Textiel en confectie, de vakgroep van de CNV BedrijvenBond voor werknemers in de confectie- en textielindustrie biedt alle werknemers in deze bedrijfstak de mogelijkheid om hun loon te laten controleren. Zowel leden van de bond als niet-leden kunnen op de looncontrole terecht. Als dingen niet blijken te kloppen helpt de bond leden uiteraard verder. Niet-leden krijgen gratis advies over wat zij moeten doen.

Medewerkers van CNV Textiel en confectie berekenen tijdens de looncontrole of het salaris overeenstemt met loonafspraken in de cao voor werknemers in de confectie- en textielindustrie. Aan de hand van de loonstrook wordt het juiste loon bepaald. Fouten komen op die manier snel aan het licht en kunnen worden verholpen. Om dat goed te kunnen doen is het noodzakelijk dat werknemers hun loonstrook en arbeidsovereenkomst meenemen.Tijdens de looncontrole geven medewerkers van CNV Textiel en confectie ook informatie over bijvoorbeeld vakantiegeld, overuren, functieclassificatie, arbeidsomstandigheden en reiskostenvergoeding. Daarnaast kunnen werknemers in de confectie natuurlijk terecht met vragen over andere zaken.De looncontrole wordt gehouden op donderdag 18 maart van 19.00 tot 20.30 uur in het Aristo Eindhoven, Vestdijk 30, Eindhoven.

Nadere inlichtingen:

Jan Immerzeel (persvoorlichting) 030 - 6 348 241