Ingezonden persbericht

Wat doe de je als je in een dip zit?

Kop van Noord-Holland De lotgenotenbijeenkomst voor jongeren met reuma wordt deze maand gehouden op woensdag 19 februari om 14.00 uur bij één van de deelnemers thuis. Deze keer wordt besproken hoe je reageert of zou kunnen reageren als je in een dip zit.

Iedere maand organiseert Reumatiëntenvereniging Kop van Noord-Holland een lotgenotenbijeenkomst voor jongeren. Tijdens de bijeenkomsten kunnen jongeren in de leeftijd van zestien tot veertig, hun ervaringen over het leven met reuma met elkaar delen. De gesprekken lopen meestal aan de hand van een thema.

Deze maand is het thema wat doe je als je in een dip zit? aan de beurt. ,,Alle reumapatiënten hebben wel eens een moeilijke periode legt gespreksleidster Astrid Boelen uit ,,Je dan kwaad worden op je lichaam of verdrietig. Deze emoties horen bij het acceptatieproces. De kunst is echter om niet te lang in deze dip te blijven steken. Daarom krijgen de jongeren eerst de vraag hoe ze reageren op zo n dip en daarna wil ik dat ze nadenken over hoe ze beter zouden kunnen reageren om er zo snel mogelijk overheen te komen. Als er nog tijd over is zal ook gesproken worden over de acceptatie door de omgeving .

Voor meer informatie over de lotgenotenbijeenkomsten voor jongeren met reuma kan men contact opnemen met Astrid Boelen, 0223-635801 (liefst tussen 11 en 19 uur) of astridboelen@wanadoo.nl

Hartelijke groet,
Namens Reumapatiëntenvereniging Kop van Noord-Holland