Lotus benoemt Alfred W. Zollar tot nieuwe President en CEO

Diemen, 7 januari 2000 - Lotus Development Corporation benoemt Al Zollar tot President en CEO. Zollar neemt deze functie per 1 februari 2000 over van Jeff Papows. Zollar maakt de overstap van IBM, waar hij tot recent General Manager was van de Network Computing Software Division, een bekroning van een 23-jarige carriere binnen IBM. Jeff Papows geeft als reden voor zijn vertrek - na zeven jaar Lotus - aan op zoek te willen gaan naar een nieuwe uitdaging in zijn carriere.
Momenteel leidt Zollar het herstructureringsproces van verschillende IBM-segmenten in de IBM Software Group. Daarnaast is hij lid van IBM's Worldwide Management Council. Zollar startte zijn carriere binnen IBM in 1977 als trainee en werkte later in diverse managementfuncties. In deze functies bewees Zollar over krachtig en innovatief leiderschap te beschikken. "Uiteraard betreurt Lotus het vertrek van Jeff Papows", aldus Coks Stoffer, Algemeen Directeur Lotus Development Nederland. "Papows zal wel tot in het tweede kwartaal van 2000 actief blijven binnen Lotus. Zo is een vloeiende overgang van zijn taken en verantwoordelijkheden gegarandeerd. Papows heeft Lotus mede gemaakt tot wat het nu is: de marktleider op het gebied van kennismanagement en een bijzonder sterke merknaam binnen de IT-wereld. Lotus Notes is inmiddels uitgegroeid tot een pakket met een installed base die is gegroeid van 2,2 miljoen gebruikers in 1995 tot meer dan 50 miljoen nu. Klanten en Business Partners van Lotus in Nederland kunnen er dan ook van op aan dat deze benoeming geen gevolgen zal hebben voor onze relatie."
Over Lotus
Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in software-oplossingen voor messaging, collaboration en knowledge management. Lotus richt zich met haar aanbod op zowel kleine als multinationale ondernemingen. Centraal in de oplossingen van Lotus staat het uitgangspunt dat Internet-technologie mensen op een wereldwijde schaal laat samenwerken. Lotus levert zowel de client-, server- als de platformproducten voor (real-time) samenwerking, berichtenverkeer en applicatieontwikkeling. Daarnaast biedt Lotus een uitgebreid pakket aan kantoor- en productivity-applicaties, compleet met Internet-functionaliteit. Ondernemingen die kiezen voor Lotus-oplossingen kunnen rekenen op professionele consultancy en dienstverlening van de Lotus Professional Services organisatie.
Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt haar producten wereldwijd via de meer dan 20.000 Business Partners in meer dan 80 landen op de markt.

Deel: ' Lotus benoemt nieuwe President en CEO '