PERSBERICHT

Lotus maakt de overstap van andere mailprogramma´s naar Notes en Domino makkelijker

Super.move-migratiepakketen leveren oplossing voor alle belangrijke mailplatforms

Diemen, 7 juli 1999 -- Lotus Development introduceert nieuwe mailmigratie- en coexistentiepakketten onder de naam Super.move. Gebruikers krijgen hiermee een flexibele oplossing in handen om de stap te maken van hun huidige e-mailplatform naar versie 5 van Lotus Notes en Domino. Aangezien de migratiebehoeften van bedrijf tot bedrijf verschillen, omvat de Super.move-aanbieding diverse pakketten die zijn afgestemd op de uiteenlopende behoeften van organisaties. Hiermee kunnen gebruikers eenvoudig hun cc:Mail opwaarderen of migreren vanaf andere op LAN of Host gebaseerde mailsystemen. De Super.move-pakketten dragen bij aan een snelle overstap door de combinatie van technologie en service die nodig is om een succesvolle migratie te bewerkstelligen. De nieuwe aanbiedingen maken een mailmigratie voor met name het midden- en kleinbedrijf veel eenvoudiger.

Super.move biedt mailmigratieoplossingen voor organisaties die momenteel gebruik maken van Microsoft Mail, Microsoft Exchange, Novell Groupwise, Netscape Mail, HP Openmail, Banyan BeyondMail, Verimation MEMO, DEC All-In-One, SAG Connect, EMC Fisher/TAO en de Lotus- en IBM-systemen cc:Mail, IBM OV/400, OV/VM en OV/MVS. De migratiemiddelen en services voor deze platforms worden geleverd door zowel Lotus als speciaal opgeleide Business Partners.

Organisaties die van plan zijn een mailmigratie door te voeren, worden geconfronteerd met een veelvoud aan beslissingen over producten, migratiehulpmiddelen, training, timing, configuraties en installatie. Voor een succesvolle migratie, die de dagelijkse bedrijfsactiviteiten zo min mogelijk verstoort, moet dus niet alleen rekening worden gehouden met de keuze voor de juiste technologie. Super.move is juist ontworpen om de neveneffecten van zo'n overstap te ondervangen. Lotus Professional Services (LPS) en speciaal opgeleide Lotus Business Partners zijn in staat om rekening te houden met de specifieke omgeving van een organisatie en kunnen daardoor een oplossing implementeren die aansluit op de behoeften van de klant.

De Super.move-pakketten richten zich zowel op LAN-gebruikers als op Host-gebruikers. Om te voldoen aan de behoeften van grote, complexere organisaties zoals directory-synchronisatie, gezamenlijke planning, configuratie en topologie, zijn er aangepaste migratieaanbiedingen van Lotus Professional Services. De Super.move-pakketten zijn vanaf juli 1999 beschikbaar via Lotus Professional Services en de speciaal opgeleide Business Partners van Lotus.

Super.move-pakketten

· Standard Coexistence:
Dit pakket is gericht op organisaties die gebruik maken van point-to-point communicatie en een lage messaging-bandbreedte (tot 3.000 gebruikers).
· Advanced Coexistence: Voor ondernemingen met point-to-point communicatie en hoge eisen op het gebied van messaging-bandbreedte (meer dan 3000 gebruikers).

· Premium Coexistence:
Specifiek ontworpen voor organisaties die meerdere messaging-systemen gebruiken en werken binnen een complexe omgeving.
· Data Migration:
Gericht op vanuit de systeembeheerder of de eindgebruiker gedreven migratie van messaging-, directory- en calendaring/scheduling-informatie van legacy messagingsystemen naar Notes en Domino.

Voor meer informatie over Super.move en de messaging-initiatieven van Lotus kunt u de Lotus-website bezoeken: www.lotus.com/supermove.

Lotus Development Corporation
Lotus Development Corporation bestaat sinds 1982 en is onderdeel van IBM. Lotus levert producten en services die zijn gericht op de samenwerking van individuen en bedrijven in een netwerkomgeving. Lotus-applicaties zorgen voor de onderlinge communicatie en voor de ontsluiting van informatie over de traditionele organisatiegrenzen heen. Lotus brengt haar producten wereldwijd in meer dan 80 landen op de markt. Lotus is wereldmarktleider op het gebied van messaging en groupware. De Lotus Services Group ondersteunt klanten met advies, implementatie, support en opleiding.

Voor meer informatie
Lotus Development Nederland BV BRODEUR Schoep & Van der Toorn Miranda Velzeboer Mirjam Jonker Tel: 020 314 11 23 Tel: 020 487 40 00 Fax: 020 600 14 44 Fax: 020 669 72 65 e-mail: miranda_velzeboer@lotus.com e-mail: mjonker@svdt.nl

Deel: ' Lotus maakt overstap naar Notes en Domino makkelijker '