LP Rotterdam: ‘Vernietig illegaal verzamelde persoonsgegevens’

De Libertarische Partij Rotterdam wil dat het kabinet en de Tweede Kamer persoonsgegevens die in strijd met de wet verzameld zijn, laten vernietigen.

Rotterdam, 20140210 -- 'Zolang er een wet is die het de staat verbiedt om in strijd met die wet gegevens te verzamelen over de bevolking dient die wet gehandhaafd te worden. Dit betekent in dit geval tenminste: onmiddellijke vernietiging van alle in strijd met die wet verzamelde gegevens.' Aldus de partij, die zich altijd fel uitgesproken heeft tegen privacyschendingen door de overheid.

Zij doet de oproep omdat er komende dinsdag in de Kamer gesproken wordt over de 1,8 miljoen verzamelde metadata aan telefoongesprekken. Minister Plasterk moet dan verantwoording afleggen aan de Kamerleden.

Volgens de Libertarische Partij is alleen het vernietigen van de verzamelde metadata afdoende. 'Al het andere, poppetjes wegsturen, sorry zeggen… daar hebben de onrechtmatig bespioneerde burgers niets aan', zo schrijft de partij.

De Libertarische Partij Rotterdam doet op 19 maart in 9 gemeenten mee aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Deel: ' LP Rotterdam ‘Vernietig illegaal verzamelde persoonsgegevens’ '