PERSBERICHT - Luc Nilis vertrekt bij PSV
Eindhoven, 28 februari 2000

Luc Nilis heeft vandaag aan de Directie van PSV bekend gemaakt dat hij niet ingaat op het aanbod van PSV om voor 2 jaar bij te tekenen. Nilis speelt met ingang van volgend seizoen voor de Engelse Eredivisie Club Aston Villa.

Luc over zijn vertrek: "Ik heb het aanbod van PSV serieus in overweging genomen. Ik heb hier zes prachtige jaren gespeeld en de waardering van de club en de supporters hebben mijn beslissing om te vertrekken niet gemakkelijker gemaakt. Ik wil graag de mogelijkheid benutten om misschien de laatste jaren van mijn loopbaan bij een prominente club in de Premier League te spelen. Er is mij alles aangelegen om me de komende maanden maximaal in te zetten voor PSV. Ik wil mijn carrière bij PSV afsluiten met een kampioenschap".

Luc Nilis wordt vrijdag in Birmingham verwacht alwaar hij zaterdag na de medische keuring een contract voor 2 jaar zal tekenen.

PSV had Nilis graag nog 2 jaar in de selectie gehouden, maar niettemin respecteren wij zijn beslissing. Voorzitter Van Raaij: "Luc Nilis is de laatste jaren het boegbeeld van PSV geweest en zo'n speler laat je niet gemakkelijk gaan. Hij heeft voor de club en de supporters veel betekend, veel mooie doelpunten gemaakt en zich als een ware steun voor de jongeren binnen de selectie van PSV opgesteld".

M.vr.gr.

Pedro Salazar-Hewitt