Vermeulen zal het indirecte kanaal verder uitbouwen

Lucent BCS benoemt Michiel Vermeulen tot indirect channel manager

Nieuwegein, 10 februari 1999 - Lucent Technologies Business Communications Systems (BCS) heeft Michiel Vermeulen aangesteld als indirect channel manager. Michiel Vermeulen zal een bijdrage leveren aan de verdere groei van het indirecte kanaal door het opzetten en uitbouwen van nieuwe commerciële activiteiten.

Vermeulen beschikt over een tien jaar lange werkervaring in commerciële functies bij verschillende IT- en netwerkbedrijven. Zijn verkoopervaring is met name gericht op de datanetwerken. Binnen Lucent BCS is deze ervaring zeer nuttig, omdat Lucent BCS zich steeds meer richt op producten die spraak en data combineren. De benoeming van Michiel Vermeulen is in dat opzicht dan ook een logische keuze.

Nauwe samenwerking

Vanaf 1997 leidde Vermeulen LanNet Benelux. Na de overname door Lucent in september 1998 is hij country manager bij Lucent Data Networking Systems (DNS). ‘Het is een feit dat BCS en Data Networking Systems (DNS) commercieel en marketingtechnisch steeds verder naar elkaar toe groeien. Doordat ik, naast country manager bij DNS ook de functie van indirect channel manager bij BCS vervul, is het makkelijker om de spraak-data convergentie verder uit te bouwen en kunnen we optimaal inspelen op nieuwe kansen en de vraag van de markt,’ aldus Vermeulen.

Lucent Technologies

Lucent Technologies ontwerpt, bouwt en levert publieke en private netwerken, communicatiesystemen en -software, telefoniesystemen voor consumenten en zakelijke gebruikers alsmede micro-elektronicacomponenten voor klanten over de hele wereld. In totaal werken er 135.000 mensen in 90 landen bij Lucent Technologies, van wie 15.000 in Europa en ruim 2.600 in Nederland. In het boekjaar 1998 behaalde Lucent Technologies een omzet van ruim 30 miljard US dollar. Lucent werd een zelfstandig bedrijf op 30 september 1996, na de afscheiding van AT&T. Lucent Technologies BCS levert telefooncentrales, call centers en systemen voor computer-telefoonintegratie. Bell Labs vormt de Research & Development-tak binnen de onderneming (met wereldwijd 24.000 mensen, van wie ruim 1.000 in Nederland).

Meer informatie over Lucent vindt u op https://www.lucent.com.

NOOT VOOR DE REDACTIE

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met:

Eveliene Hallmanns, PR-consultant, Loth & Werner Communications

Tel: (020) 575 40 50, Fax: (020) 575 40 44