Channel Support Center Rijswijk
Lucent Technologies opent Channel Support Center

Rijswijk, 6 april 1999 - Lucent Technologies Business Communications Systems (BCS), één van de leidende aanbieders van telefooncentrales, call centers en computer-telefoonintegratiesystemen, opent vandaag het Channel Support Center (CSC) in Rijswijk. Lucent BCS's groeiende indirecte verkoopkanaal heeft nu één aanspreekpunt voor alle back office-vragen. Het CSC ondersteunt 270 dealers en distributeurs in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) met hulp en advies op het gebied van verkoop, marketing, financiële afhandelingen, contract- en ordermanagement.

Lucent BCS levert call centers aan de zakelijke markt. Dealers en distributeurs in EMEA kunnen nu één locaal nummer kiezen waarmee ze automatisch terechtkomen bij de juiste agent in Rijswijk. Zo wordt de beller in zijn eigen taal te woord gestaan. Omdat de call center-activiteiten worden ondersteund door alle back office-functionaliteiten, kunnen de call center-agenten vragen sneller en efficiënt beantwoorden. Daarnaast ondersteunt het centrum ook de eigen Lucent kantoren in deze regio. Alle processen zijn nauwkeurig gedocumenteerd, zodat de kwaliteit van de dienstverlening is gewaarborgd.

Meertalige medewerkers
Het Channel Support Center biedt in eerste instantie werkgelegenheid aan 80 hoogopgeleide, meertalige medewerkers. Daarvan werken 35 personen als call center agenten en de overige werknemers houden zich bezig met de diverse activiteiten in de back office. Zij zijn inmiddels door Lucent BCS aangetrokken en hebben allemaal een training van 6 weken gevolgd over Lucent, haar producten en de omgang met de CSC-applicaties.

Lage drempel
Het centrum valt onder de verantwoordelijkheid van David van den Berg, General Manager Channel Support BCS bij Lucent: 'Het Channel Support Center verleent op laagdrempelige wijze diensten aan onze belangrijke relaties in het indirecte kanaal. Het maakt niet uit waar in EMEA zij zich op dat moment bevinden. Voor een antwoord op al hun vragen, variërend van productinformatie tot technische support, hoeven ze maar één telefoonnummer te bellen. Het nieuwe call center krijgt namelijk de beschikking over zeer geavanceerde tools, die het werk van onze indirecte partners aanzienlijk vergemakkelijken,' licht Van den Berg toe. 'Zo helpen we onze partners de kwaliteit van hun dienstverlening verhogen.'
Lucent Technologies

Lucent Technologies ontwerpt, bouwt en levert publieke en private netwerken, communicatiesystemen en -software, telefoniesystemen voor consumenten en zakelijke gebruikers alsmede
micro-elektronicacomponenten voor klanten over de hele wereld. In totaal werken er 135.000 mensen in 90 landen bij Lucent Technologies, van wie 15.000 in Europa en ruim 2.600 in Nederland. In het boekjaar 1998 behaalde Lucent Technologies een omzet van ruim 30 miljard US dollar. Lucent werd een zelfstandig bedrijf op 30 september 1996, na de afscheiding van AT&T. Lucent Technologies BCS levert telefooncentrales, call centers en systemen voor computer-telefoonintegratie. Bell Labs vormt de Research & Development-tak binnen de onderneming (met wereldwijd 24.000 mensen, van wie ruim 1.000 in Nederland).
Meer informatie over Lucent vindt u op https://www.lucent.com.

TRADEMARKS: All products or company names mentioned are used for identification purposes only, and may be trademarks of their respective owners.

World class Channel Support Center: de technologie

DEFINITY call center
Aan Lucent's DEFINITY bedrijfstelefooncentrale kunnen tot 5.200 agenten werken. De DEFINITY verbindt het call center (front office) en back office naadloos met elkaar. Alle informatie van de ondersteunende afdelingen van het Channel Support Center is zo goed bereikbaar voor de agents.

CentreVuTM Call Center Management System
CentreVuTM Call Management System (CMS) verzamelt informatie en biedt management tools waarmee de manager de prestaties van het call center kan monitoren en analiseren. CentreVuTM CMS toont aan waar en hoe verbetering nodig is.
CentreVuTM stuurt de binnenkomende gesprekken in het call center aan de hand van vijf algoritmen om het belangrijkste probleem van elk call center op te lossen: hoe wordt de beller zo snel mogelijk geholpen, hoe wordt elke agent zo efficiënt mogelijk ingezet, hoe wordt omzet verhoogd, hoe worden de kosten verlaagd en hoe wordt het managen van het call center vereenvoudigd? CentreVuTM beslist welke beller voorrang krijgt, onafhankelijk van de plek in de wachtrij, en naar welke agent de beller wordt gestuurd. Dit laatste gebeurt op basis van de expertise en beschikbaarheid van de agent, in combinatie met de mogelijke zakelijke waarde van de beller en de inschatting van zijn of haar geduld. Deze applicatie is ontwikkeld in de Lucent Bell Labs.

CajunTM P5500 Gigabit Switch
De CajunTM P550 TM Gigabit Switch is het fiere vlaggenschip in de Lucent Technologies productreeks van Gigabit Ethernet-switches. Het ondersteunt alle eisen van de volgende generatie in netwerken: meer bandbreedte, geen bottlenecks, goed te managen en multimediaondersteuning. De Cajun P550 kan de hoge performance-eisen van workgroup-omgevingen aan met 45.76 gigabits per seconde (Gbps) backplane switching capaciteit.

NOOT VOOR DE REDACTIE

voor meer informatie: