PERSBERICHT - 06 SEPTEMBER 1999

Lufthansa Nederland presenteert eerste
live Star Alliance Internet Ticketveiling

Donderdag 16, vrijdag 17 en zaterdag 18 september Deelname van alle acht Star Alliance partners Voorgaande veilingen groot succes
Eerste bod begint bij tien gulden

Op 16, 17 en 18 september presenteert Lufthansa Nederland op haar Internet site www.lufthansa.nl de eerste Star Alliance Internet Ticketveiling.

Alle acht Star Alliance partners (Air Canada, Air New Zealand, Ansett Australia, Lufthansa, SAS, Thai Airways, United Airlines en Varig) zullen een aantal tickets per opbod verkopen naar de meest uiteenlopende intercontinentale en Europese bestemmingen, van Salvador (Brazilië) tot Auckland (Nieuw-Zeeland) en van Stockholm tot Kaapstad. Tot nu toe is Lufthansa de enige luchtvaartmaatschappij die dergelijke live veilingen op Internet organiseert.

Groot succes
De drie veilingen die Lufthansa sinds 1998 heeft georganiseerd bleken een groot succes. Voor de live veiling in april van dit jaar hadden zich ruim 4.000 deelnemers vooraf laten registreren. Per veiling van twee tickets naar een bepaalde bestemming deden gemiddeld 71 bieders mee. Met 331 bieders was die voor twee retourtickets Amsterdam - Philadelphia de drukst bezochte veiling.

Het "beste koopje" waren twee retourtickets Amsterdam - Linz voor slechts 180 gulden per ticket. De normale prijs is 599 gulden per ticket. Het duurste waren twee retourtickets Amsterdam - Johannesburg met als hoogste bod 920 gulden per ticket; de normale prijs voor deze vlucht is 1.499 gulden per ticket.

Alle gegevens
Op de website van Lufthansa Nederland zijn alle gegevens over de veiling te vinden. Men dient zich via deze site te registreren om mee te kunnen doen. Daarbij kiest men een user-name. Bij de bevestiging wordt een wachtwoord toegekend, waarmee op de veilingdagen toegang tot de virtuele veilingzaal wordt verkregen. Tien dagen voor de veiling kan men uit het veilingschema de vluchten selecteren waarop men een bod wil uitbrengen. Het gaat hierbij om vluchten in de Economy Class met vertrekdata in oktober of november a.s.

Minimumbod
Op de veiling geldt een minimumbod van 10 gulden per twee tickets, waarna de prijs bij opbod oploopt in stappen van 10, 50 of 100 gulden. Elk ticket heeft een maximumprijs (de normale verkoopprijs). Wordt deze bereikt vóór de hamer drie keer is gevallen, dan is het ticket voor degene die er het dichtst onder bood. Als het bieden stagneert, valt de hamer en is het ticket voor de hoogste bieder.

De volledige lijst met de vluchten die worden geveild en de tijdstippen waarop dat gebeurt, is te vinden op de Nederlandse website van Lufthansa. De virtuele veilingzaal is open van 15.00 tot 21.00 uur op donderdag 16, vrijdag 17 en zaterdag 18 september.

Deel: ' Lufthansa presenteert Star Alliance Internet Ticketveiling '