Siemens Nederland N.V.

ICP 0699.008 nl

Den Haag, dinsdag 29 juni 1999

Luxe mobile telefoon voor de professionele gebruiker - de S25

Begin juli lanceert Siemens haar nieuwe GSM-topmodel S25, met geïntegreerd faxmodem en infrarood-interface. De S25, bedoeld voor de professionele gebruiker, onderscheidt zich onder meer door uitzonderlijk lange gespreks- en standby-tijden en is geschikt voor álle Europese GSM-netwerken.

Met dualband technologie aan boord is dit compacte toestel (125 g) in staat met elk GSM-netwerk samen te werken. Bellen is mogelijk tot 5 uur non-stop, de standby-tijd ligt bij maximaal 200 uur. Door inzet van een performance-accu kunnen deze tijden nog eens verdubbeld worden.

Het geïntegreerde faxmodem met infrarood-interface (IrDA) staat garant voor een eenvoudige koppeling aan draagbare computerapparatuur. Hier is geen speciale hard- of software voor nodig. De S25 is standaard uitgerust met trilalarm, spraakregistratie met dicteerfunctie, een klok en een kalender met alarmfunctie, een calculator en verschillende spelletjes in kleur. Vanzelfsprekend is een breed spectrum aan accessoires leverbaar, zoals bijvoorbeeld de "Carkit Comfort" voor veilig gebruik in de auto.

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Sandra Strotkamp, Tel. (070) 333 1433
Afdeling Persvoorlichting