Gemeente Leiden

Fonds Wijkinitiatieven steunt plannen van bewoners, ondernemers en scholen

Maak Leiden mooier

U wilt een groene, schone en opgeruimde straat of buurt? Goed onderhouden speelplekken? U kunt nog tot 21 juni aanspraak maken op het Fonds Wijkinitiatieven.

MILIEU EN BEHEER - Het Fonds Wijkinitiatieven is opgericht voor bewoners(organisaties), ondernemers en scholen die actief willen meedenken en meewerken aan een mooier Leiden. Jaarlijks is een ruim budget beschikbaar voor acties om de buurt groener te maken, om speeltoestellen en speelplekken op te knappen en voor schoonmaakacties. Alle bewoners, scholen en ondernemers in de gemeente kunnen een plan indienen, dat ten goede komt aan het milieu in de eigen straat of buurt. Naast het bedenken van het plan, werken de plannenmakers ook mee aan de uitvoering. Iets waar mensen ook op de lange termijn wat aan hebben, weegt zwaarder dan een eenmalige actie.

Meedoen?

Maak samen met uw buurtvereniging, bedrijf of school een plan voor: (meer) groen in de wijk, een opgeruimde buurt of voor het schoonmaken en opknappen van speeltoestellen en speelplaatsen. Dien dit plan in bij de gemeente Leiden. De beste plannen op het gebied van schoonmaken worden beloond met de 'Leiden Ruimt Op!'- prijs'.

Bij Lia Heijligers (071-5167638) kan het Inschrijfformulier Fonds Wijkinitiatieven worden aangevraagd. Het is ook verkrijgbaar bij de balies van het Stadsbouwhuis aan de Langegracht 72 en de dienst Milieu en Beheer aan de Admiraal Banckertweg 15. De initiatieven kunnen tot en met vrijdag 21 juni worden ingediend. Stuur het formulier naar: gemeente Leiden, Stadsbouwhuis/Wijkbeheer, ter attentie van mevrouw L. Heijligers, postbus 9100, 2300 PC Leiden of lever het in bij de balies van het Stadsbouwhuis en de dienst Milieu en Beheer. Binnen een maand na sluitingsdatum krijgt u schriftelijk bericht of uw plan wordt gehonoreerd.

Zoekwoorden:

Deel: ' Maak Leiden mooier '