Tilburg, 1 maart 1999

Manpower 45 Plus opent vierde vestiging in Tilburg

De 45 Plus vestigingen van Manpower Uitzendorganisatie zijn een groot succes. Sinds de opening van deze speciale formule voor werkzoekenden van 45 jaar en ouder stromen de gegevens van kandidaten binnen. Het succes in Apeldoorn, Amsterdam en Venlo is aanleiding om op 1 maart ook in Tilburg van start te gaan met Manpower 45 Plus. Voorlopig gebeurt dat vanuit de bestaande vestiging aan de Alexanderstraat in Tilburg. Dit jaar opent Manpower waarschijnlijk nog vier nieuwe 45 Plus-vestigingen in Nederland.

Met het opzetten van deze 45 Plus-vestigingen wil Manpower een bijdrage leveren aan de arbeidsparticipatie van oudere werknemers. Area manager Nanneke Tuerlings: "Tot nu toe wist deze doelgroep de weg naar het uitzendbureau niet goed te vinden. Uit onderzoek van het NEI blijkt dat slechts zo'n 5 procent van alle uitzendkrachten 45 jaar of ouder is. We hebben het gevoel dat bij deze doelgroep het vooroordeel leeft dat uitzendbureaus zich vooral richten op jonge mensen. Met de speciale divisie wil Manpower dit vooroordeel wegnemen." Volgens Tuerlings blijkt een uitzendbaan bovendien vaak een opstap naar een vaste baan. Van alle uitzendkrachten die vast werk zoeken, slaagt 36 procent daarin. In meer dan de helft van de gevallen is dat bij het bedrijf waar men eerst als uitzendkracht werkte.

Tekort aan personeel

Voor Manpower is de 45 Plus-formule een van de middelen om iets te doen aan het grote tekort aan uitzendkrachten. Met de formule hoopt de uitzendorganisatie een nieuwe doelgroep aan te boren. Om deze doelgroep goed te begeleiden, werken de 45 Plus-vestigingen met meer ervaren vestigingsmedewerkers. Daarnaast wordt tijdens de gesprekken met potentiële uitzendkrachten extra aandacht besteed aan de mogelijkheden voor bijscholing, ondersteuning bij de sollicitatie en begeleiding bij het nieuwe werk. Manpower 45 Plus hanteert de leeftijdsgrens van 45 jaar overigens flexibel. Tuerlings: "De 'Plus' geeft vooral de meerwaarde van deze doelgroep aan. Volgens werkgevers scoort de doelgroep beter dan gemiddeld op motivatie, werkervaring en verantwoordelijkheidsgevoel."

Het adres van de nieuwe Manpower 45 Plus is: Alexanderstraat 5 5038 XW Tilburg telefoon (013) 542 42 32

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Manpower 45 Plus, Nanneke Teurlings, telefoon (013) 542 10 85 of John Sinke, telefoon (020) 600 14 46

Deel: ' Manpower 45 Plus opent vierde vestiging in Tilburg '