Amsterdam, 4 februari 1999

Manpower Uitzendorganisatie opent vestiging in Hogeschool van Amsterdam

Manpower Uitzendorganisatie opent op donderdag 25 februari officieel haar nieuwe vestiging in de Hogeschool van Amsterdam. Inmiddels is de vestiging al operationeel en kunnen studenten er terecht voor diverse banen naast hun studie (Manpower Projecten) en voor studierelevante functies (Manpower Top-HEAO). Het nog beter kunnen bedienen van de studenten is voor Manpower aanleiding om een eigen vestiging in de Hogeschool van Amsterdam te openen. Manpower is 's werelds grootste uitzendorganisatie en heeft in Nederland 130 vestigingen.

Top-HEAO

De Top-HEAO (Training Opleiding en Praktijk) is een samenwerking tussen de Hogeschool van Amsterdam en Manpower en biedt de unieke combinatie van een betaalde baan een een HEAO-opleiding. Enerzijds krijgen de studenten een bondige, op de praktijk gerichte HEAO-opleiding aangeboden, anderzijds biedt Manpower vier dagen een studierelevante functie aan. "Het grote voordeel voor de student is dat hij of zij gedurende de gehele studie relevante praktijkervaring kan opdoen", aldus office manager Annette de Jong. De Top-HEAO kent op dit moment twee opleidingen: Bedrijfskundige Informatica en Bedrijfseconomie en start zowel in februari als in september.

Manpower Projecten

Via Manpower Projecten kunnen de studenten op diverse (tijdelijke) projecten worden ingezet. Bijvoorbeeld bij de Amsterdam Arena en Transavia, maar ook bij Cirque du Soleil. Manpower is 'official supplier' van Quidam, de nieuwe show van Cirque du Soleil. Voor de Europese tournee zorgt Manpower voor flexibel personeel in alle ondersteunende functies. Deze zal zich -naast personeel in diverse andere vakgebieden- vooral richten op de werving van food & beverage- en counterpersoneel, reserverings-, merchandise- en box-office medewerkers. "Het is voor studenten een geweldige ervaring en heel interessant om voor zo'n groot internationaal project te kunnen werken ", aldus Babette Hiensch, office manager van Manpower Projecten.

Naast Top HEAO en Projecten biedt Manpower de studenten natuurlijk ook de mogelijkheid om naar reguliere banen te worden uitgezonden.

Het adres van de nieuwe Manpower-vestiging is: Hogeschool van Amsterdam, Gebouw 'De Leeuwenburg', Weesperzijde 191, 1097 DZ, Amsterdam. Manpower Top HEAO is bereikbaar onder telefoonnummer (020) 463 35 46 en faxnummer (020) 463 31 49. Manpower Projecten is bereikbaar onder telefoonnummer (020) 463 35 37 en faxnummer (020) 463 38 91. De vestiging is iedere werkdag open van 8.30 uur tot 17.30 uur (op vrijdag tot 18.30 uur).

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Annette de Jong (Manpower Top HEAO), tel. (020) 463 34 46 of Babette Hiensch (Manpower Projecten), tel. (020) 463 35 37.

Deel: ' Manpower opent vestiging in Hogeschool van Amsterdam '