Gemeente Nieuwegein

MANTELZORGERS IN NIEUWEGEIN KUNNEN WENSEN KWIJT

De gemeente wil graag weten welke steun zogenaamde mantelzorgers nodig hebben om hun zorgtaken uit te kunnen voeren en gaat hen daarom een aantal vragen voorleggen. Mantelzorgers zijn mensen die vanuit een emotionele relatie hulp bieden aan gehandicapten, ouders of chronisch zieken. Bijvoorbeeld kinderen die hulp bieden aan hun )groot)ouders, een zus aan een broer, een man aan een vrouw, een oudere aan een kind of een vriend aan een vriend. Zij bieden vaak hulp met de gedachte 'dat moet ik gewoon doen'. Maar ís het wel zo gewoon? En hoe ver moet je gaan als mantelzorger zonder zelf overbelast (en daardoor misschien ziek) te raken? Waar moet je op letten om het vol tehouden en welke ondersteuning is daarvoor nodig? Allemaal vragen die de gemeente via een korte vragenlijst voorlegt aan de Nieuwegeinse mantelzorgers omdat ze vindt dat die er het beste op kunnen antwoorden. De vragenlijst wordt verspreid via vrijwillige en professionel hulpverleners, patiëntenverenigingen en diverse andere organisaties. De ingevulde lijst kan direct worden gteruggegeven of tot 6 april worden ingediend bij de gemeente Nieuwegein.

Mantelzorgers die onverhoopt niet een vragenlijstje ontvangen, kunnen deze aanvragen bij Mevr. J. Deen, afdeling Welzijn, gemeente Nieuwegein, tel. 030 - 60 71 538.

Deel: ' Mantelzorgers in Nieuwegein kunnen wensen kwijt '