Manuport Logistics implementeert Descartes’ Ocean eBooking Solution

Cloud-oplossing verhoogt efficiëntie zeevrachtvervoer en verbetert communicatie met rederijen

LIER, België, 20120507 -- Manuport Logistics, een wereldwijde expediteur met hoofdkantoor in België, heeft met succes Descartes’ Ocean eBooking-oplossing geïmplementeerd. De oplossing is ontworpen voor de uitvoering en verzending van elektronische boekingen naar de rederijen via het Descartes Global Logistics Network (GLN).

“We hebben elektronische boekingen voornamelijk geïmplementeerd om de kwaliteit van ons vervoersproces in zijn totaliteit te verhogen. Descartes’ eBooking-oplossing vormde een natuurlijke aanvulling op onze bestaande GLN-oplossingen voor het automatisch versturen van verschepingsinstructies en het automatisch ontvangen van container status berichten,” zegt Vibeke Geerts, hoofd IT bij Manuport Logistics. “De overstap van handmatige naar elektronische boekingen die ons bedrijf heeft gemaakt, heeft ons in staat gesteld onze werkwijze te stroomlijnen en verder te optimaliseren. Nu de communicatie binnen de gehele vervoerscyclus voor zeetransport elektronisch wordt aangestuurd, kunnen we meer zichtbaarheid geven via ons klantenportaal.”

Descartes’ eBooking-oplossing maakt het complexe boekingsproces beheersbaar voor het ingeven, doorsturen en wijzigen van de boekingsgegevens, dit tussen de expediteur of verlader en de rederij. De kwaliteit verbetert dankzij de afname van typefouten tengevolge van de heringave van gegevens in het manuele proces, de validatie van informatie en de controle op volledige invulling van verplichte velden vanaf de eerste gegevensinvoer. Daarnaast kunnen de gegevens van vorige boekingen en de vaarroute-informatie van de rederijen opnieuw worden gebruikt tijdens het gehele proces. Klanten halen hun voordeel uit de connectiviteit en real-time toegang tot het grootste netwerk voor rederijen, NVOCC’s (Non-Vessel Operating Common Carriers) en scheepsagenten in de sector.

“Onze eBooking-oplossing maakt gebruik van de voordelen van het Descartes’ GLN, de standaard voor de uitwisseling van multimodale, inter-enterprise elektronische gegevens en documenten. Dit bood Manuport de mogelijkheid hun bestaande berichtenuitwisseling met de rederijen snel op te waarderen met de aansturing van elektronische boekingen rechtstreeks vanuit hun eigen expeditiesoftware,” zegt Eric Geerts, directeur Product Management bij Descartes. “We zijn verheugd dat onze innovatieve oplossingen bedrijven zoals Manuport helpen en ondersteunen in hun streven op de hoogste niveaus te concurreren en te groeien.”

Over Manuport

Als lid van de Euroports Group biedt Manuport Logistics een unieke mix van logistieke diensten – in alle transportmodi: zee, binnenvaart, wegtransport, spoor- en luchttransport. Daarnaast is Manuport Logistics fysiek aanwezig in de belangrijkste Europese havens, beschikt het over eigen kantoren in o.a. Frankrijk, Brazilië, China en een uitgebreid, wereldwijd netwerk van eersteklas logistieke partners. Bezoek www.manuport-logistics.com voor meer informatie.

Over Descartes

Descartes (TSX:DSG) (Nasdaq:DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, prestaties en zekerheid voor ondernemingen waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Via het cloud-based Logistics Technology Platform kunnen bedrijven samenwerken met meer dan 35.000 handelsrelaties dankzij de integratie met Descartes’ met het Global Logistics Network, het meest uitgebreide, wereldwijde, logistieke netwerk.

Klanten gebruiken de Descartes’ modulaire SaaS-oplossingen voor het stroomlijnen, controleren en meten van verschillende logistieke processen. Denk daarbij aan; het inplannen en uitvoeren van distributieactiviteiten; het valideren en betalen van logistieke facturen; het aangeven van im- en exportdocumenten.

Descartes’ hoofdkantoor is gevestigd in Waterloo, Ontario, Canada en de onderneming heeft daarnaast vestigingen en partners verspreid over de hele wereld. Meer informatie op www.descartes.com.

Dit bericht bevat toekomstgerichte informatie die binnen het kader van de financiële wetgeving valt ("toekomstgerichte verklaringen") in relatie tot het productaanbod van Descartes en potentiële, daaruit voortvloeiende baten en andere belangen. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen impliceren bekende en onbekende risico’s, onzekerheden, aannamen en andere factoren die van invloed kunnen zijn op de uiteindelijke resultaten, prestaties of verworvenheden en wel zodanig dat deze significant afwijken van de beoogde resultaten, prestaties of verworvenheden of ontwikkelingen die expliciet of impliciet volgen uit dergelijke toekomstgerichte verklaringen. Tot deze factoren behoren, zij het niet uitsluitend, de factoren en aannamen die zijn beschreven in de paragraaf getiteld Certain Factors That May Affect Future Results (Bepaalde factoren die toekomstige resultaten kunnen beïnvloeden) in documenten die zijn gedeponeerd bij de Securities and Exchange Commission, Ontario Securities Commission en andere beurscommissies in Canada. Lezers zijn gewaarschuwd geen onevenredig vertrouwen te hebben in dergelijke toekomstgerichte verklaringen die alleen hun waarde hebben op de dag dat zij worden afgelegd. Descartes verbindt zich niet tot of aanvaardt geen enkele verplichting of garantie tot publicatie van wijzigingen op of revisies van een toekomstgerichte verklaring indien de verwachtingen veranderen of de gebeurtenissen, voorwaarden of omstandigheden zich wijzigen waarop een dergelijke toekomstgerichte verklaring is gebaseerd.

Deel: ' Manuport Logistics implementeert Descartes’ Ocean eBooking Solution '