MAPICS biedt nu ook complete ERP-oplossing voor het MKB

MAPICS XA 5.5 biedt Advanced Planning & Scheduling, Workflow en Advanced Reporting Functionaliteit

Eindhoven, 28 oktober 1999 - MAPICS, Inc. (Nasdaq: MAPX), leverancier van Enterprise Resource Planning (ERP)-oplossingen voor productiebedrijven, kondigt aan dat versie 5.5 van de MAPICS XA-suite nu beschikbaar is. Versie 5.5 biedt gebruikers Advanced Planning & Scheduling-, Workflow- en Advanced Reporting-functionaliteit. MAPICS bouwt hiermee verder op de reputatie van high-quality en easy-to-use productieoplossingen die de XA-suite al heeft. Gebruikers kunnen nu met hun uitgebreide ERP-functionaliteit ook buiten de muren van de eigen onderneming gaan. Met de toevoeging van strategische deelapplicaties aan MAPICS XA kunnen gebruikers sneller inspelen op vragen van klanten en de effectiviteit van hun interne en externe communicatie verhogen. “Het landschap van de ondernemer verandert,” aldus Dick Cook, CEO en President van MAPICS. “Hij werkt niet langer in een vacuüm. Het delen van informatie binnen en buiten de onderneming wordt cruciaal. Met MAPICS XA 5.5 heeft de gebruiker alle middelen tot zijn beschikking om in deze veranderende markt een sterke concurrentiepositie in te nemen. Door te kijken hoe onze klanten groeien, mede door het toepassen van nieuwe technologieën, hebben wij ons toegelegd op het ontwikkelen van oplossingen die passen bij elke fase van die groei.”

De nieuwe applicaties en belangrijkste uitbreidingen van MAPICS XA 5.5:
MAPICS XA Wisdom: de Advanced Planning & Scheduling (APS)-oplossing. Hiermee hebben ondernemers een vooraanstaand supply-chain planningsinstrument in handen dat kosten reduceert en de service naar de klant verbetert. Wisdom controleert gelijktijdig alle resources. Alternatieven kunnen worden bekeken waardoor ondernemers beter in staat zijn aan de vraag van de klant tegemoet te komen.
MAPICS XA Workflow: een krachtige, object-georiënteerde tool, waarmee gebruikers vanaf iedere desktop de interne processen kunnen volgen en daarmee de resources kunnen beheren en controleren. MAPICS XA Workflow biedt onmiddellijke informatie over prestatie en productiviteit.
MAPICS Integrator: integreert snel en efficiënt de MAPICS client-architectuur met data van andere toepassingen. Hiermee kunnen gebruikers een uniforme desktop creëren met toegang tot alle bedrijfstoepassingen.
JacanaForms/ValetMiner: MAPICS biedt gebruikers twee geavanceerde electronische datamanagement-applicaties: JacanaForms, een electronische formulierenmanagement-applicatie, en ValetMiner, een datamining tool voor rapportage. Deze applicaties stroomlijnen de formulierenstroom van aankooporder tot facturering en biedt toegang tot - en analyse van data om gebruikers te helpen de informatie te interpreteren.
Paper-Less Manufacturing & Communications (PLM&C): deze toepassing voegt manufacturing execution system (MES)-functionaliteit toe aan de MAPICS omgeving. De nieuwe suite van applicaties biedt naast datacollectie functies, ook electronisch berichtenverkeer, ISO-documentatie en geïntegreerde statistische procescontrole.

Over MAPICS XA
De MAPICS XA-suite biedt brede en robuuste ERP-functionaliteit op het gebied van financieel beheer, productontwikkeling, demand-management, productie en supply chain management. Op basis van standaard technologie zoals de AS/400, combineert MAPICS XA nieuwe technologieën zoals Java, client/server en Internet, tot één complete, geïntegreerde ERP-oplossing voor productiebedrijven.

Over MAPICS
MAPICS, Inc. is wereldwijd leverancier van MAPICS XA suite, een toonaangevende ERP-oplossing productiebedrijven. Sinds de introductie in 1994 hebben meer dan 2.500 klanten wereldwijd gekozen voor MAPICS XA, waaronder Bayer Corp., General Electric Co., Honda Motor Co, IBM, Matsushita, Michelin Corp., Volvo Corp. en York International. Het hoofdkantoor van MAPICS, Inc. is gevestigd in Atlanta (VS). Meer informatie over MAPICS, Inc. en MAPICS XA is te vinden op Internet: www.mapics.com. MAPICS is een handelsmerk van MAPICS, Inc.

Deel: ' MAPICS biedt nu ook complete ERP-oplossing voor het MKB '