MAPICS introduceert een Advanced Planning &
Scheduling-oplossing voor middelgrote ondernemingen

Mapics XA Wisdom biedt klanten supply chain-functionaliteit

Eindhoven, 18 maart 1999 - MAPICS, Inc. (Nasdaq: MAPX), leverancier van ERP-oplossingen voor productiebedrijven, heeft een Advanced Planning & Scheduling- softwareoplossing (APS) geïntroduceerd onder de naam MAPICS XA Wisdom. MAPICS XA Wisdom biedt middelgrote ondernemingen een geavanceerde supply chain-functionaliteit die zeer betaalbaar en makkelijk te implementeren is.
Middelgrote productieondernemingen streven continu naar zowel een verlaging van de productiekosten als een verbetering van hun klantenservice. Met Wisdom kunnen managers beter beslissingen nemen ten aanzien van de uitvoering van bepaalde opdrachten. Het programma laat duidelijk de gevolgen zien wanneer er voor een andere aanpak wordt gekozen. De MAPICS APS-oplossing laat niet alleen alle resources zien, maar ook de beperkingen die bij de analyse worden betrokken. Op deze manier worden realistisch-haalbare schema"s gemaakt en kunnen ondernemingen het "on-time delivery"-principe nog beter waarmaken.
Wisdom vat planning & scheduling-problemen samen, waarbij late orders, bottlenecks en materiaaltekorten worden geëlimineerd. Daarnaast helpt een decisionsupport-tool de manager bij het vergelijken van verschillende trade-off scenario"s.
"De meeste APS-oplossingen die de afgelopen jaren zijn geïntroduceerd, gebruiken zeer ingewikkelde processen en algoritmen bij de uitvoering van plannen en schema"s", aldus Dick Cook, President en CEO van MAPICS. "Wij volgen een ontwikkelingsbenadering waarmee wij APS geschikt maken voor middelgrote productieondernemingen. MAPICS XA Wisdom biedt dezelfde functionaliteit die klanten verwachten van een duurdere oplossing."
"We zien duidelijk de voordelen van APS-oplossingen en we zochten tevens naar een geïntegreerde Supply Chain-oplossing die kan voldoen aan de vraag van onze klanten en die kan meegroeien met onze business", zegt Chistopher Christiani, Director of Operations bij Dialight Corporation, één van ´s werelds grootste producenten van indicators voor circuit boards, instrument panels en LED-verlichting. "Door de geavanceerde functionaliteit die MAPICS XA Wisdom ons biedt, hebben wij juist die flexibiliteit en effectiviteit die nodig is om de productie en voorraad eenvoudig op de vraag af te stemmen."
Over MAPICS
MAPICS, Inc. is wereldwijd leverancier van Enterprise Resource Planning-applicatiesoftware (ERP) voor productiebedrijven. Het bedrijf heeft meer dan 2.400 live implementaties van haar product, MAPICS XA, gerealiseerd. Via meer dan 80 business partners in meer dan 70 landen bedient MAPICS, Inc. haar klanten. Zij mag onder meer Bayer Corp., General Electric Co., IBM, Michelin Corp. en Volvo Corp. tot haar klantenkring rekenen. Het hoofdkantoor

Deel: ' MAPICS introduceert een Advanced Planning '