Marc Knothe benoemd tot Regio Directeur

Marc zal de regio's West en Zuid-Europa gaan leiden voor het gecombineerde Lindorff & Intrum Justitia

AMERSFOORT, 20170630 -- Het nieuwe General Management Team van het gecombineerde Intrum Justitia en Lindorff is benoemd. Marc Knothe – Country Manager van Lindorff Nederland - is benoemd tot Regionaal Directeur voor West- en Zuid-Europa (RMD). Knothe maakt deel uit van het General Management Team en rapporteert aan Mikael Ericson, CEO & President van de gecombineerde organisatie. De komende weken zullen beslissingen genomen worden wat betreft de invulling van het Nederlandse managementteam.

De gecombineerde organisatie zal gestructureerd zijn in de volgende vier regio’s:

1. Noord Europa – Denemarken, Estland, Finalnd, Letland, Lithouwen, Noorwegen en Zweden;
  2. Centraal & Oost Europa – Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland, Hongarije, Polen, Roemenië, Slowakije en Zwiterland;
  3. West & Zuid Europa – België, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Portugal en United Kingdom;
  4. Spanje

"Ik ben erg blij met de aanstelling van Marc Knothe," zegt Mikael Ericson, CEO & President van het gecombineerde bedrijf. Marc Knothe heeft uitgebreide ervaring in de Europese credit management service industrie. "Dit is een combinatie van twee grote bedrijven. Samen vormen we de duidelijke marktleider in onze sector. Om succesvol te zijn, moeten we de kernsterktes van beide bedrijven benutten. Het managementteam en de algemene structuur moeten deze sterke punten weerspiegelen," zegt Mikael Ericson. "Het aangewezen team bestaat uit individuen die een sterke reeks vaardigheden en ervaringen vertegenwoordigen die nodig zijn om de gecombineerde organisatie naar het volgende niveau te brengen en de beloftes aan onze stakeholders waar te maken."

"Ik kijk er erg naar de start om te starten voor de gecombineerde organisatie en ben heel enthousiast om de westerse en zuidelijke regio’s te mogen leiden. We zijn nu de grootste CMS-speler en ik kijk uit naar de kansen die we samen aan kunnen gaan," zegt Marc Knothe.

Voordat Marc bij Lindorff startte, was hij lid van de Executive Board bij GFKL (onderdeel van Advent Intl), een groot incassobedrijf in Duitsland. Vóór deze periode vervulde hij topfuncties bij Bawag PSK, onderdeel van Cerberus Company, GEMoney Bank en Citigroup in Rusland, Oostenrijk, Italië en Duitsland.

Voor meer informatie over de leden van het senior management team kunt u terecht op www.lindorff.com of www.intrum.com.

Deel: ' Marc Knothe benoemd tot Regio Directeur '