Marconi voorziet Sprint van switches voor diens breedbandnetwerk

Marconi, een vooraanstaand leverancier van geavanceerde netwerkoplossingen, is door Sprint verkozen voor de levering van krachtige communicatieoplossingen op diens breedbandnetwerk. De overeenkomst omvat de inzet van Marconi's ASX-4000 switch in het netwerk van Sprint.

De ASX-4000 switch zal voorzien in een geavanceerde, multiservice switchinfrastructuur voor het breedbandnetwerk van Sprint en zal een aantal POP's (Points Of Presence) in Noord-Amerika met elkaar verbinden.

"Voor de uitbouw van onze breedbandnetwerkdiensten, zochten we een switch die ons maximale snelheid, vermogen, betrouwbaarheid en schaalbaarheid zou geven", aldus Marty Kaplan, Senior Vice-Preident en Chief Technology Officer bij Sprint. Met de oplossing van Marconi kunnen we die doelstelling realiseren en hebben we een tool met innovatieve softwarefunctionaliteiten waarmee we snel nieuwe, geavanceerdere diensten aan onze klanten kunnen bieden."

"Onze relatie met sprint is er getuige van dat Marconi een vooraanstaand leverancier van telecommunicatieoplossingen is op de Noord-Amerikaanse markt", aldus Mike Parton, Chief Executive Officer bij Marconi Communications. "Wij helpen service providers in hun aanbod van de meest geavanceerde diensten binnen een snelle en betrouwbare netwerkomgeving; met het aanbod van multiservice communicatiediensten is Sprint ongetwijfeld een wegbereider."

"Dankzij de uitgebreide functionaliteiten en de grote foutbestendigheid van de ASX-4000, geloven we dat onze breedbanddiensten in de nabije toekomst opgeld zullen blijven doen", voegt Kaplan toe.

Dankzij de ASX-4000 kan Sprint zijn klanten voortaan ook UNI-diensten (interface tussen een ATM-apparaat en een openbaar of privaat ATM-netwerk) aanbieden. Dat gebeurt op bandbreedtes van zowel OC-12 (622 Mbps), OC-3 (155 Mbps), DS3 (44,7 Mbps) of DS1 (1,544 Mbps), als via 'inverse multiplexing' over ATM (IMA). Met OC-48c 'uplink'-snelheden kan Sprint nu ook gedifferentieerde breedbanddiensten leveren dankzij uitgebreide verbindingsgeoriënteerde netwerkvoorzieningen. Daaronder vallen een maximale prestatie, een geavanceerd beheer van het netwerkverkeer, een preventieve en voorwaardelijke routering, alsmede een schaalbare knooppuntfoutbestendigheid.

"Marconi stelt ons in staat om onze klanten een breed scala diensten aan te bieden en om die onmiddellijk naar OC-48-snelheden (2,488 Gbps) te upgraden door eenvoudigweg een kaart te verwisselen", besluit Kaplan.

Over Marconi
Marconi plc (LONDON: MNI) is een van 's werelds snelst groeiende communicatie- en IT-bedrijven die een groot aantal belangwekkende innovatieve en technologische doorbraken op zijn naam heeft staan. Het bedrijf is wereldmarktleider in breedbandige glasvezelnetwerken en levert de sleuteltechnologie voor het NPN (Nieuwe Publieke Netwerk) en voor Internet. Met wereldwijd 45.000 medewerkers en afzet in meer dan 100 landen, geleid vanuit de hoofdvestiging in Londen, is het bedrijf genoteerd aan de Londense beurs en de FTSE-100 index. Voor meer informatie, surf naar www.marconicomms.com.
Dick de Bruijn - CSI Public Relations, Rotterdam +31 10 461 2769 (direct number +31 516 433 666)

Zoekwoorden:

Deel: ' Marconi voorziet Sprint van switches voor breedbandnetwerk '