NEDERLANDSE SKI VERENIGING

Nieuws!

Marieke Sauerbreij vierde op Junior WK Snowboard

Marieke Sauerbreij is er op het Wereldkampioenschap Snowboard voor Junioren in geslaagd een vierde plaats te bemachtigen. De 17-jarige Noord-Hollandse leverde deze prestatie op 11 februari in Berchtesgaden (DUI) op het onderdeel Parallelreuzenslalom. De overwinning in de wedstrijd ging naar de Franse Pomagalski, gevolgd door twee Oostenrijkse meisjes: Krings en Schlegel.

Vader en coach Maarten Sauerbreij was zeer verheugd met de prestatie van zijn dochter: Marieke heeft uitstekend gepresteerd vandaag. Een knock-out systeem is bijzonder vermoeiend, je rijdt talloze wedstrijden achter elkaar en Marieke heeft daarin tot aan de halve finale al haar tegenstanders verslagen. Daarbij is zij ook nog een van de jongste deelnemers het junioren WK is toegankelijk tot en met 20 jaar dat geeft deze vierde plaats extra glans.

Ook de Junioren jongens leverden goede prestaties op hetzelfde onderdeel. Paul Schoenmakers behaalde een 9e plek en Peter Verlinden werd 16e in een veld van ruim 100 deelnemers. Aanstaande zondag volgt de parallelslalom waar de Nederlandse deelnemers wederom kans maken op goede klasseringen. Peter Verlinden werd vorig jaar derde op dit onderdeel.

Uitslag junioren WK parallelreuzenslalom dames: 1. July Pomagalski FRA
2. Heidi Krings AUT