Marijke Geys in de SBK virtuele kunstuitleen

Datum: De gehele maand april

In de virtuele kunstuitleen www.sbk.nl van de SBK
(Stichting Beeldende Kunst) Amsterdam, zal elke maand één kunstenaar uit de SBK collectie worden uitgelicht. Van deze kunstenaar zullen er minimaal 5 kunstwerken worden getoond, met daarbij achtergrond informatie over de kunstenaar en zijn/haar werk. Deze expositie vindt plaats in de expozaal
5 van de SBK virtuele kunstuitleen.

Het programma voor de komende maanden is:
April : Marijke Geys
Mei : Hans Landsaat
Juni : Gebroeders Donkers

Kunst kijken en reserveren in de virtuele kunstuitleen van de SBK Amsterdam

In de virtuele kunstuitleen van de SBK (stichting beeldende kunst) Amsterdam worden in een aantal expositiezalen en in een virtuele stock kunstwerken getoond uit de collectie van de SBK Amsterdam. De kunstwerken in de virtuele kunstuitleen kunnen niet alleen uitgebreid en uitvergroot (voorzien van informatie) worden bekeken, maar ook direct worden gereserveerd om te lenen en / of te kopen.

Wekelijks nieuwe kunstwerken

De collectie van de SBK Amsterdam collectie omvat zo'n
20.000 kunstwerken waaronder schilderijen, grafiek, foto's, etc. van verschillende stromingen binnen de hedendaagse kunst. Om een zo goed mogelijk beeld te geven van deze omvangrijke SBK collectie vindt er in de virtuele kunstuitleen een wekelijkse in- en uitvoer van kunstwerken plaats.

Elke week (op vrijdag) worden er 10 nieuwe kunstwerken uit de SBK collectie toegevoegd aan de zalen van de virtuele kunstuitleen. Na twee weken in de zalen te hebben gehangen, verhuist het kunstwerk naar de virtuele stock en vervolgens na een aantal weken komen de kunstwerken weer terug in de SBK collectie.

Organisatie: SBK (stichting beeldende kunst) Amsterdam adres: Asterweg 1a

1031 HL Amsterdam