Persbericht

5 mei 1999

Binnen vier maanden meer dan 65.000 abonnementen

Marktaandeel gratis e-mailnieuwsdienst News4Free.nl blijft groeien

Het internet-uitgeefconcept News4Free.nl heeft in haar relatief jonge bestaan een dagelijkse oplage bereikt van 65.000. Doelstelling is om voor het einde van dit jaar 150.000 abonnementen af te sluiten. Dat zou betekenen dat bijna één op de tien mensen met een eigen e-mailadres nieuws ontvangt via News4Free.nl.

De redactie van News4Free.nl betrekt nieuws van het hele internet. Vergaarde berichten worden kort, bondig en objectief weergegeven. Er zijn zes soorten nieuwsbrieven: algemeen binnen- en buitenlands nieuws, financieel nieuws en nieuws over IT, sport, TV en film. Dagelijks ontvangen abonnees de nieuwsbrieven, waarvoor ze zich hebben aangemeld, in de mailbox. Desgewenst kan men dan via deeplinks doorklikken naar de relevante achtergrondartikelen op het world wide web. Voor mensen die beschikken over e-mail is dit een zeer efficiënte manier om van nieuws voorzien te worden. Het gemak en de snelheid worden door de abonnees merkbaar gewaardeerd, net als het informatieniveau en objectiviteit van de nieuws-selectie-dienst.

De kracht van het concept ligt vooral in het feit dat de dienst gratis is; dat is dan ook een van de redenen dat andere e-zines minder snel groeien. Anders dan dagbladen die een online-versie zijn gestart, komt News4Free.nl voort uit internet, en weet daarom per definitie beter gebruik te maken van de kracht van dit medium.

News4Free werkt samen met contentpartners en adverteerders. Advertenties worden slechts in beperkte mate ingevoegd in de nieuwsbrieven en alleen dan wanneer ze van toegevoegde waarde zijn voor de ontvanger. Voorbeelden zijn de vacaturesite Jobnews en zoekmachine Ilse: met deze laatste kan de lezer vanuit de mailer zoeken op het world wide web.

Interactiviteit tussen medium en ontvanger wordt gestimuleerd door bijvoorbeeld het poneren van stellingen waarop gereageerd kan worden. Op deze wijze kan de dienst steeds worden verbeterd en aangepast op de wensen van de lezers. Dit komt ten goede aan de binding en relatie met de klant.

Op de site www.news4free.nl kan iedereen zich gratis aanmelden voor nieuwsbrieven in zes rubrieken. Gekozen kan worden uit een HTML- of tekst-versie.

Deel: ' Marktaandeel News4Free blijft groeien '




Lees ook