Ingezonden persbericht

MARKTAANDEEL WEBMETHODS GROEIT 453 PROCENT SNELLER DAN VAN CONCURRENT

VOLGENS BUCKINGHAM RESEARCH

Amsterdam, - 10 februari 2003 - webMethods, leverancier van integratiesoftware, wint sneller marktaandeel dan de directe concurrentie. Dit is de uitkomst van een onderzoek naar de integratie softwaremarkt uitgevoerd door Buckingham Research.

Volgens het onderzoek nam webMethods 22,3 procent van de totale markt van onafhankelijke 'enterprise application integration' aanbieders voor zijn rekening, met inkomsten van licenties in 2001. Het jaar daarop groeide het marktaandeel naar 29,1 procent, waarmee het bedrijf één van twee bedrijven is die twee opeenvolgende jaren in marktaandeel groeiden. De groei van webMethods' marktaandeel was 453 procent groter dan van de dichtstbijzijnde concurrent.

"Veel bedrijven kiezen voor webMethods vanwege ons grensverleggende integratieplatform en onze klantgerichte aanpak," zegt Phillip Merrick, CEO en bestuursvoorzitter webMethods Inc. "Onze positie in de markt reflecteert ons wereldwijde team, dat ondanks het feit dat de integratie softwaremarkt niet is gegroeid in 2002, toch marktaandeel heeft gewonnen."

Voor het verkrijgen van een exacter beeld van onafhankelijke integratie softwarebedrijven meten sommige markt-en financiële analisten marktaandeel op basis van specifieke integratie licentie-inkomsten. Volgens deze methode is webMethods al langer marktleider. Dit en de groeipercentages van Buckingham Research bevestigen webMethods' leiderschapspositie in een competitieve markt.

Over webMethods
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een onafhankelijk aanbieder van integratiesoftware en levert het meest complete platform voor ondernemingsbrede integratie, inclusief volledige ondersteuning van 'Enterprise Webservices'. webMethods zorgt voor een koppeling tussen bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases, webservices en menselijke interactie. Die koppeling kan zowel binnen de grenzen van de eigen onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Hierdoor kunnen bedrijven kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen. webMethods stelt haar klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. webMethods bedient wereldwijd meer dan 900 klanten, zoals wereldwijde top-2000-bedrijven als Philips, DSM, Casema, Sonofon, Norfolkline, Becton D., Bank of America, Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, The Ford Motor Company en Motorola. Strategische partners van webMethods zijn Accenture, AMS, BMC Software, BroadVision, Cap Gemini Ernst & Young, CSC, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, Atos KPMG Consulting, SAP AG and Siebel Systems. Voor meer informatie: http://www.webMethods.com

Deel: ' Marktaandeel webmethods groeit 453 procent sneller dan concurrent '