Gemeente Venray lapt alle democratische regels aan haar laars. In de gemeente Venray wordt iedere maandag een weekmarkt gehouden. Om de zaken op deze markt goed te regelen is een marktverordening vastgesteld door de gemeenteraad en de uitvoering daarvan ligt in handen van het College van Burgemeester en Wethouders, die daartoe adviezen inwint bij een marktcommissie.

Het ligt in de lijn dat deze adviezen worden gegeven door mensen die verstand hebben van de ambulante handel en natuurlijk ook trachten een zo neutraal mogelijk advies proberen te geven.
In de gemeente Venray heeft men een marktcommissie die puur is samengesteld uit marktkooplieden die de plaatselijke markt bevolken, dus een neutraal advies zal er niet altijd gegeven worden.
Buitenstaanders worden beslist niet toegelaten, zo ook niet de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel die de totale belangen van de ambulante handel in Nederland behartigt.
Een vreemde zaak, want deze vereniging heeft middels contacten met het Hoofdbedrijfsschap Detailhandel de beschikking over de laatste landelijke ontwikkelingen op het gebied van deze materie.
Door deze scheve verhouding zullen ook de inwoners van Venray verstookt blijven van de laatste ontwikkelingen en branches omdat men niet alert zal kunnen reageren op de ontwikkelingen.
Zo wordt er bij voorbeeld over standwerkers gesproken, terwijl geen van de commissie-leden voldoende op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op dit gebied.
De gemeente Venray stelt namelijk dat zij als aanspreekpunt voor de standwerkers alleen Dhr.Vervoort accepteren, iemand die geen voeling meer heeft met deze specifieke beroepsgroep en het vak van standwerker waarschijnlijk de laatste 15 jaar niet meer heeft uitgeoefend omdat hij op de markten waar hij in de commissies zit of zat inmiddels een "vaste plaats"bezet. Wat de afdeling standwerkers van de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel ook doet, de gemeente Venray geeft steeds nul op het rekest. Een kromme redenering van deze wel zeer eigenwijze gemeente. Persbericht uitgegeven door de CVAH afd.Standwerkers te bereiken:

Tel:010-2201237 of 0655-112858.

Deel: ' Marktcommissie Venray lapt regels aan haar laars '