Drie versies onder zestig mille

Marktleider Chrysler Voyager versterkt positie

De opbouw van het modellenprogramma van de populaire Chrysler Voyager is verder verbeterd, dankzij een uitbreiding van de specificaties van de diverse versies zonder prijsverhoging. Er worden nu drie versies aangeboden voor een prijs onder zestigduizend gulden. Chrysler Nederland verwacht door deze wijzigingen de leidende positie van de Voyager in het segment van de ruimteauto's verder te kunnen versterken.

De modellenserie van de Voyager, waarvan inmiddels vijftien miljoen exemplaren zijn geproduceerd, begint nu met de versie SE, die de S vervangt. De huidige SE heet voortaan SE luxe, nu voorzien van een luxe pakket dat bestaat uit speed control, hoogteverstelling van het stuurwiel, extra geluidisolatie en een mattenset. Vanaf de SE luxe behoort airconditioning tot de standaarduitrusting. Bovendien kunnen voor de geringe meerprijs van 350,- in deze versie twee elektrisch inklapbare buitenspiegels worden geleverd, die vooral op smalle wegen en in parkeergarages goed van pas kunnen komen.

De nieuwe Voyager 2.4 SE staat in de prijslijst voor een bedrag van 55.995, met automatische transmissie kost deze versie 59.995. Voor ditzelfde bedrag wordt ook de handgeschakelde Voyager 2.4 SE luxe geleverd, hetgeen inhoudt dat er nu drie Voyagers - waarvan één met automatische transmissie - worden aangeboden beneden de vooral voor zakelijk gebruik magische grens van zestigduizend gulden. Dezelfde wijzigingen in de modelserie komen ook terug bij de dieselmodellen. De 2.5 TD is nu als SE en als SE luxe beschikbaar, voor de prijs van respectievelijk 66.695 en 69.995.

Al deze versies zijn vijfpersoons uitvoeringen, met twee stoelen met direct daarachter een driezitsbank. In alle modellen met uitzondering van de SE kan direct achter de voorstoelen een tweezitsbank worden geplaatst, waarbij de driezitsbank naar achter verhuist. Dankzij deze opstelling biedt de Voyager voor alle zeven inzittenden een goede instapmogelijkheid, zonder dat er lastige manoeuvres met opklappende rugleuningen noodzakelijk zijn. Bovendien maakt het systeem van de Easy Out Roller Seats met acht kleine wieltjes onder de banken het mogelijk deze eenvoudig uit de auto te verwijderen als er meer bagageruimte nodig is.

Uitbreiding met 3.8 LX AWD In het nieuwe modeljaar wordt bovendien een extra luxueuze versie gelanceerd, die in het Grand Voyager-programma komt boven de LE. Het nieuwe topmodel is nu de Grand Voyager 3.8 LX AWD. Standaard in de LX zijn bijvoorbeeld lederen bekleding, verwarmde voorstoelen en lederen stuurwiel. Net als in de 3.8 LE AWD zijn ook kuipstoelen, tractiecontrole, koplampsproeiers en een boordcomputer in de plafondconsole standaard.

De nieuwe uitvoeringen van de Chrysler Voyager worden getoond tijdens de komende AutoRAI, op de Chrysler-stand E118 in de Europahal.

Deel: ' Marktleider Chrysler Voyager versterkt positie '