Voor de wereldwijde markt

Marktleiders ondersteunen Mac OS X

Bunnik, 10 januari 2000 - Mac OS X, het nieuwe besturingssysteem voor de Macintosh, is op de MacWorld Expo in San Francisco laaiend enthousiast onthaald bij de ontwikkelaars.

"Adobe staat volledig achter het Mac OS X -platform en zal dit ten volle ondersteunen", aldus Bruce Chizen, executive vice-president voor Worldwide Products and Marketing bij Adobe Systems. "Met Apple's krachtige Mac OS X besturingssysteem en Adobe's bekroonde programmatuur voor web-authoring en drukwerkpublicatie beschikken onze Macintosh gebruikers over een eersteklas platform voor al hun werkzaamheden."

"Onze missie is het ontwikkelen van spellen en levensechte omgevingen waarin gebruikers op ontdekkingsreis kunnen gaan", vertelt Graeme Devine, spelontwikkelaar bij id Software. "Met Mac OS X beschikken gebruikers over een omgeving waarin alle mogelijkheden van onze spellen optimaal kunnen worden benut. En dankzij de stabiliteit en structuur van Mac OS X is deze omgeving ook uitermate geschikt voor het creëren van deze spellen."

"Macromedia werkt al vele jaren samen met Apple. Wij ondersteunen Mac OS X van harte, omdat het naar onze mening het ideale platform is voor de ontwikkeling van innovatieve webproducten met behulp van Macromedia-programmatuur", zo zei Kevin Lynch, senior vice-president en algemeen directeur van de Web Publishing Division van Macromedia. "We hebben al een prototype van Macromedia Flash Player dat werkt onder Mac OS X en kijken uit naar de definitieve versie."

"Wij zijn bijzonder enthousiast dat we nu Mac OS X-compatibele programma's kunnen gaan leveren", aldus Kevin Browne, waarnemend algemeen directeur van de Mac Business Unit van Microsoft. "Ons streven is om fantastische producten op de markt te brengen voor de miljoenen Microsoft-gebruikers die met een Macintosh werken."

"Palm Computing, Inc. levert innovatieve technologiën waarmee mensen, overal en op elk gewenst moment, direct toegang kunnen krijgen tot al hun persoonlijke en zakelijke informatie", aldus Mark Bercow, vice-president voor Strategic Alliances and Platform Development bij Palm Computing. "Wij ondersteunen de Mac OS X-technologie en werken nauw samen met Apple om met Mac OS X compatibele programma's te ontwikkelen voor onze apparaten."

"Quark ontwikkelt op standaards gebaseerde publishingtechnologieën waarmee klanten een voorsprong op hun concurrenten kunnen nemen en behouden", aldus Richard Jones, hoofd van de Desktop Division van Quark. "Quark benut de ongelooflijke grafische mogelijkheden van Mac OS X om te voorzien in krachtige ontwerpfuncties voor gebruikers die zich bezighouden met de productie van commercieel drukwerk en grafische ontwerpen of de ontwikkeling van Internet-informatie. "

© 2000 Apple. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, Macintosh en Mac OS zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Computer Inc. Final Cut Pro, Power Mac, QuickTime, The Apple Store en Velocity Engine zijn handelsmerken van Apple Computer Inc. Overige product- en bedrijfsnamen kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van andere bedrijven en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: http://www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: http://www.apple.nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: http://www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications