Marley Spoon start ‘Eat Green’ campagne voor een betere wereld


Ambitieus project dat bijdraagt aan de reductie van broeikasgassen

AMSTERDAM, 20170718 -- Duurzaam leven betekent niet alleen je afval scheiden en met je canvastas naar de supermarkt. Duurzaamheid betekent ook bewust zijn van seizoensingrediënten en kritisch kijken naar waar je vlees en gevogelte vandaan komt. De Eat Green-campagne heeft als doel bewuster nadenken over het eten van vlees. Deze zomer worden gebruikers uitgedaagd om minstens één vleesgerecht in hun wekelijkse Marley Spoon maaltijdbox te vervangen door een vegetarisch gerecht. Voor ieder 'Eat green’ gerecht doneert Marley Spoon aan de Vereniging van Nederlandse Voedselbanken. Dankzij creatieve receptuur zitten 'Eat Green’-gerechten bomvol groene eiwitten, zoals rode- of groene linzen, bonen of quinoa.

[Marley Spoon start ‘Eat Green’ campagne voor een betere wereld] De uitstoot van broeikasgassen vormt een zware belasting voor het milieu. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verklaart dat 25% van al deze uitstoot veroorzaakt wordt  door de voedselproductie, waarvan dierlijke producten zowaar  meer dan de helft, namelijk 55% voor hun rekening nemen. Wie met Marley Spoon meedoet aan de 'Eat Green’-campagne door één vleesgerecht te vervangen door een 'Eat Green’-gerecht, draagt direct bij aan een beter klimaat. Ter illustratie: een BBQ met 6 biefstukken resulteert in een CO2-uitstoot van 18kg, wat  gelijk  staat aan impact op het milieu van 120 km autorijden! Marley Spoon is deze campagne gestart aan het begin van de zomer, precies voordat het BBQ-seizoen startte. Geen nood tijdens de grill-maanden: er staan namelijk ook bijzondere ‘Eat Green’ BBQ recepten op het menu waardoor ook alle BBQ-momenten zonder twijfel gevuld zijn met (groene) eiwitten. Neem bijvoorbeeld de aubergine-tofu kebab of de geroosterde courgette met sumakdressing of de labne met saliehummus.

"Genieten en verantwoordelijkheid nemen horen voor ons samen te gaan. We zijn verantwoordelijk voor alle producten die we nuttigen. Met onze 'Eat Green’ challange lanceren we een ambitieus project waarbij elke kleine stap bijdraagt aan de reductie van broeikasgassen", aldus Fabian SiegelCEO van Marley Spoon.

De 'Eat Green’ gerechten zijn gedurende de hele zomer op marleyspoon.nl te bestellen. Na afloop van de campagne zal Marley Spoon naar buiten treden met de gemeten resultaten inclusief de impact hiervan op het klimaat. Ook wordt dan het uiteindelijk behaalde bedrag voor het goede doel bekend gemaakt. De campagne loopt van juni tot eind augustus. Kijk voor meer informatie op stories.marleyspoon.nl/eatgreen

De maaltijdbox bevat vaak bijzondere en duurzame producten welke niet altijd te verkrijgen zijn in de buurtsupermarkt. Denk aan Bartje Boemboe producten, handgemaakte Indonesische kruidenpasta’s zonder kunstmatige toevoegingen, Happy Goat, biologische geitenkaas gemaakt van melk van een zorgboerderij of Lepelboom een producent gespecialiseerd in het ontwikkelen van nieuwe smaken tafelzuur aan de hand van oude conserverings-technieken. Wat betreft de recepten is Marley Spoon ook net even anders. Aan de hand van de handige receptkaart, bestaande uit 6 stappen, wordt het eenvoudig om in eigen keuken lekkere en inspirerende gerechten klaar te maken. Elk gerecht is in 20 tot maximaal 40 minuten op tafel te zetten. De recepten bevatten klassiekers, maar ook exotische gerechten en interessante twists worden bij Marley Spoon zeker niet geschuwd. 

Over Marley Spoon
Marley Spoon brengt met haar maaltijdbox heerlijk en gemakkelijk koken met verse seizoensingrediënten terug in de keuken. De snelgroeiende tech-startup helpt miljoenen huishoudens om beter en slimmer te koken en revolutioneert door de vermindering van voedselverspilling.

Het in 2014 door Fabian Siegel en Till Neatby opgerichte Marley Spoon levert vandaag de dag in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Australië en de Verenigde Staten. De maaltijdbox is verkrijgbaar in medium en groot formaat, met twee tot vier gerechten per week. Klanten kunnen wekelijks uit tien recepten kiezen, afgestemd op persoonlijke voorkeur. Marley Spoon bezorgt de ingrediënten in precies de juiste hoeveelheid thuis. De focus van de ingrediënten ligt op lokaal, biologisch, vers en kwaliteit. Marley Spoonstreeft naar een duurzamer voedselproductie-systeem. Door bewust om te gaan met transport, tussen-personen over te slaan en precies afgemeten hoeveelheden te leveren werkt Marley Spoon efficiënter dan de supermarkt. Marley Spoon kent een flexibel abonnement waarbij de prijs varieert vanaf €6,65 per gerecht voor de medium box, en vanaf €4,65 voor de grote maaltijdbox. Een box met 3 maaltijden voor 2 personen kost €39,90. De klant bepaalt zelf in zijn online account welke weken hij of zij de box wil ontvangen. Overslaan, pauzeren of opzeggen van het abonnement kan ten alle tijde.

simone sassmannshausen




Deel: ' Marley Spoon start ‘Eat Green’ campagne voor een betere wereld '




Lees ook