Mattel en Intel lanceren het Intel Play speelgoed met PC-mogelijkheden Rotterdam, 5 februari 1999 - Speelgoedfabrikant Mattel en Intel kondigen vandaag de eerste twee producten aan in de reeks Intel Play speelgoed met PC-mogelijkheden. Intel Play is een nieuwe generatie speelgoed waarin de kracht van PC's en de natuurlijke aantrekkingskracht van speelgoed samengaan. De twee producten, Intel Play X3 Microscope en Intel Play Me2Cam zullen over ongeveer een jaar op de Europese markt komen. In de Verenigde Staten zullen deze producten, die daar elk ongeveer $ 100 gaan kosten, in het najaar van 1999 verkrijgbaar zijn. De producten zijn door Mattel en Intel samen ontworpen en ontwikkeld door een team van ingenieurs en speelgoedontwerpers.

"Mattel en Intel hebben hun krachten gebundeld om interactief speelgoed te maken, dat een revolutie betekent van de manier waarop kinderen spelen en leren," zegt Doug Glen, chief strategy officer van Mattel. "Intel Play speelt in op de natuurlijke nieuwsgierigheid van kinderen. Ze kunnen ongedwongen en op een leuke manier de wereld om hun heen onderzoeken waardoor ze kennis opdoen en enthousiast raken over creatieve ontdekkingen."

"Het Intel Play speelgoed maakt op een fantasievolle manier gebruik van technologie en geeft de PC een plaats bij het leren en het spelen," zegt Ronald J. Whittier, senior vice president van Intel en general manager van de Content Group. "Ouders vertrouwen erop dat Mattel alles van speelgoed weet en dat Intel de technologie beheerst. In deze producten komt de expertise van beide bedrijven samen."

Het Intel Play speelgoed benut de kracht van PC's om een magische, nieuwe spelervaring te bewerkstelligen. In plaats van technologie te gebruiken om mogelijkheden toe te voegen aan bestaand speelgoed, geeft Intel Play de kracht van de PC in handen van de kinderen zelf.

Intel Play X3 microscoop
Met de Intel Play X3 microscoop kunnen kinderen voorwerpen weergeven en vergroten op het beeldscherm van de PC en op een creatieve manier met de beelden spelen. De microscoop maakt gebruik van digitale beeldtechnologie om beelden van insecten, planten en alledaagse voorwerpen te bekijken, te vergroten en op te slaan. De microscoop kan ook van zijn voet worden gehaald, zodat kinderen de wereld om hun heen kunnen verkennen. Met de software die bij het apparaat wordt geleverd kunnen kinderen zowel stilstaande beelden als videobeelden opnemen. Ook kunnen zij digitale filmpjes samenstellen die ze kunnen afdrukken of per e-mail versturen, of gebruiken voor het maken van een presentatie.

Intel Play Me2Cam
De Intel Play Me2Cam is een geheel nieuw spel waarin kinderen zichzelf op het beeldscherm van een PC kunnen zien en hun eigen lichaam gebruiken om hun weg te vinden in een virtuele wereld. Het Me2Cam-systeem bestaat uit een digitale videocamera en een cd-rom met software. De Me2Cam zal worden geleverd met een reeks spellen onder de naam Fun Fair. Daarna zullen andere softwarepakketten voor educatieve en creatieve activiteiten volgen. Beide Intel Play-producten worden bovendien geleverd met software die de ouders begeleidt bij de installatie.

Met een jaaromzet van $ 4,8 miljard is Mattel wereldwijd marktleider op het gebeid van ontwerp, productie en marketing van speelgoed. Het hoofdkantoor van Mattel bevindt zich in El Segundo, Californië en het bedrijf heeft vestigingen in 35 landen, terwijl de producten van Mattel worden verkocht in
155 landen.

Intel is 's werelds grootste chipfabrikant en een vooraanstaand producent van personal computer-, netwerk- en communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op: http://www.intel.com/pressroom/.

Voor meer informatie:
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Karin van Geelen, telefoon ++31 (0)23 562 82 08.

Deel: ' Mattel en Intel lanceren speelgoed met PC-mogelijkheden '