Maurits van Oranje reikt Studenten Ondernemersprijs 2011 uit

'Ondernemerschap van groot belang voor de BV Nederland' - www.studentenondernemersprijs.nl

Den Haag, 20110815 -- Ondernemer Maurits van Oranje maakt op 1 september 2011 in Theater Diligentia aan het Lange Voorhout te Den Haag, de winnaar bekend van de Studenten Ondernemersprijs.

Hoofdprijs uit handen van ondernemer Maurits van Oranje;

Pia van Boven van ImpressiveGreenApple en oprichter van de Studenten Ondernemersprijs vertelt dat Van Oranje direct inging op het verzoek. “Het is belangrijk dat aansprekende ondernemers ons doel ondersteunen. Maurits van Oranje spreekt door zijn bijdrage heel concreet zijn support uit aan studerend ondernemend Nederland.” Maurits van Oranje zegt zelf hierover: “Ondernemerschap is van groot belang voor de BV Nederland, het is daarom heel goed dat dit soort initiatieven er zijn.”

Van Oranje startte samen met zijn partner, Felix van der Houwen, het marketing-innovatiebureau The Source. De kern van wat The Source doet is het versnellen van groei. Dit doet The Source als ‘externe business development partij’. Naast strategisch advies neemt The Source ook hands-on verantwoordelijkheid voor concrete groei- of ontwikkelingstrajecten.

De Studenten Ondernemersprijs, een unieke wedstrijd;

In 2008 lanceerde ImpressiveGreenApple de Studenten Ondernemersprijs. Een serieuze wedstrijd, die is uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerende strijd. Er bestonden al diverse prijzen voor ondernemende studenten met een sterk businessplan. De Studenten Ondernemersprijs heeft een eigen plek verworven door niet zo zeer het plan als wel de uitvoering te belonen, het getoonde ondernemerschap.

De uitreiking op 1 september 2011 belooft inhoudelijk en spetterend te worden;

Hans Biesheuvel, sinds juni dit jaar de voorzitter van MKB Nederland, geeft zijn visie op het huidig ondernemersklimaat. Biesheuvel is ondernemer pur sang, een self made man, die de praktijk uit eigen ervaring kent. Bas Welling, oprichter van Wefilm en winnaar van de Studenten Ondernemersprijs 2009, blikt terug op zijn overwinning en reikt de Lefprijs uit. Tot slot houdt Maurits van Oranje een speech waarna de winnaar bekend gemaakt zal worden. Voor verdere informatie www.studentenondernemersprijs.nl.

De finalestrijd voor de titel Student Ondernemer 2011 gaat tussen

• Joris van Laerhoven                    De Personeel Shop

• Thomas Beguin                          TeraOptronics

• Mark Bothof                               SecuReceipt