Max Havelaar Consumenten spaaractie 1999

Help de boeren uit de derde wereld in het zadel

10 jaar Max Havelaar
Stichting Max Havelaar bestaat 10 jaar. Om dit 10de jaar extra te onderstrepen willen we de consumenten massaal oproepen om nu toch eens de verantwoorde producten met het Max Havelaar Keurmerk te proberen. Daarvoor wordt een spaaractie georganiseerd onder het motto " help de boeren uit de derde wereld in het zadel". Want door meer producten met Keurmerk hier te verkopen, kunnen meer kleine producenten een beter loon verdienen. Consumenten kunnen streepjescodes van alle producten met Max Havelaar Keurmerk sparen.

Spaarkaarten
Er worden mooie spaarkaarten gemaakt, met achtergrondinformatie over de producenten van Max Havelaar. De spaarkaarten worden verspreid via de supermarkten, maar vooral ook door bevriende organisaties van Stichting Max Havelaar. In het kader van het 10de jaar vragen we diverse organisaties om deze kaarten te verspreiden onder hun eigen achterban en zo te helpen de eerlijke handel voor arme producenten uit ontwikkelingslanden te vergroten.
Hoe meer consumenten kiezen voor verantwoorde producten, hoe meer bedrijven uiteindelijk onder sociaal verantwoorde en milieuvriendelijke voorwaarden gaan werken.

Actie
De actie loopt van 27 september tot 16 oktober 1999. Door middel van het plakken van 1 tot 3 streepjescodes maken deelnemers kans op één van de 100 fietsen en één van de 3 volledig verzorgde reizen naar een Max Havelaar locatie. Verder zijn er nog diverse troostprijzen

Deel: ' Max Havelaar Consumenten spaaractie 1999 '